A Forma-1 sportszakmai vezetésére az új tulajdonos, a Liberty Media által kinevezett Ross Brawn azt mondja, „a show javítása” érdekében sem szeretné azonnal megbolygatni a versenyhétvégék jelenlegi formátumát, azonban a bajnokságon kívüli futam(ok)on lehetséges lenne a kísérletezés.
„Lehet, hogy egy kicsit túl optimista elképzelés, de ha belegondolunk, egy bajnokságon kívüli versenyen kisebb kockázat és a nyilvánosság mellett sokkal nagyobb tere lenne a különböző formátumok, megközelítések kipróbálására, hogy lássuk, hogyan tetszik a nézőknek a dolog” – nyilatkozta szerdán Barcelonában.
A Forma-1-ben néhány évtizeddel ezelőtt nem voltak ritkák a bajnokságba nem beleszámító, mindössze pénzdíjért vívott versenyek, az utolsó ilyet 1983-ban rendezték a Brands Hatch-i pályán, a győztes Keke Rosberg volt.
„A régi időkben gyakoriak voltak a nem bajnoki futamok, de az más tészta, hogy ma meg lehetne-e valósítani. Pénzügyileg életképesnek kellene lennie, ami nagy kihívás. És nem lehetne csak hasraütésszerűen ötletelni, alaposan végig kellene gondolni az egészet, de mindenképpen egy lehetőség ez is. Azt nem kockáztathatjuk, hogy a bajnokságban változtatunk a versenyhétvégéken, de mellényúlunk” – tette hozzá.
A saját jellemzése szerint „rablóból pandúrrá” vált Brawn a 2017-es szabályváltozások hatásáról is beszélt, az egykori technikai és csapatfőnök szerint a szélesebb, hatékonyabb aerodinamikájú, nagyobb gumikon futó autók bevezetésétől kár volt azt várni, hogy véget vet a Mercedes uralmának:
„Az ilyen változásokkal mindig kitesszük magunkat a kudarc lehetőségének. Bízzunk benne, hogy most működni fog a dolog, de azt hiszem, ez a szabályváltozás is jó példa arra, hogy kezdetben nem gondolták át az alapelveket. Ha az volt a cél, hogy megállítsák a Mercedes nyerő szériáját, az nem állja meg a helyét, ugyanis egy ilyen erős, ilyen erőforrásokkal rendelkező csapat csak örül a változásoknak. Naivitás volt azt hinni, hogy majd destabilizálják a Mercedest. Ez még előnyös is számukra.”
A Mercedest 2010-13 között irányító Brawn szavait eddig a valóság is alátámasztja, a barcelonai teszt első két napján a címvédők autója mindenkiénél többet futott, és látszólag a leggyorsabb kört is akkor futják meg, amikor a kedvük tartja.