Az 1,6 literes, turbós, V6-os hibrid erőforrások 2014-es Forma-1-es bevezetésével párhuzamosan korlátozott, „zsetonokon” alapuló fejlesztést engedélyeztek a motorgyártóknak, azonban a Renault, majd a Honda küszködését látva előbb lazítottak a korlátozásokon, majd az idei évtől teljesen liberalizálták ezt a területet.

A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost szerint nem ez a jó irány, ha rajta múlna, a három éve domináló Mercedes már most sem nyúlhatna az erőforráshoz, idővel pedig a többi gyártó sem. Így érvelt a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjújában:

„Igen, valóban azt mondtam, hogy az élen lévő motor fejlesztését be kellene fagyasztani, azaz ebben az esetben a Mercedesét. A jelenlegi szabályok mellett teljesen szabad a fejlesztés, ami azt jelenti, hogy megdrágulnak a motorok, hiszen a költségek jelentős részét a kutatás-fejlesztés teszi ki. Jelenleg a költségvetésünk komoly részét viszi el az erőforrás, de szerintem ezen változtatni kellene a jövőben. Én el tudom képzelni, hogy a V8-asoknál bevált megoldást alkalmazzuk” – utalt arra, hogy 2007 után gyakorlatilag nem történtek érdemi fejlesztések az előző erőforrásokon.

„Persze nincsenek egy szinten a gyártók, a lemaradásban lévőknek lehetőséget kell adni a felzárkózásra, de amikor nagyjából megvan az egyenlőség, az egész fejlesztést le kellene zárni.”

„Pillanatnyilag igen magasak az F1 költségei, pedig nem szabadna szem elől tévesztenünk, hogy ezeket a motorokat és autókat csak vasárnap délutáni versenyek kedvéért gyártjuk. Észszerű keretek közé kellene szorítani a kiadásokat, és inkább a show-n kellene dolgozni, a minél több csapat között zajló küzdelemre, a jó előzésekre kellene koncentrálni. És hosszú távon az sem egészséges, ha egy csapat ennyivel a többiek előtt jár” – magyarázta az osztrák.