Korábbi városi törpéitől a kanyarban motorkerékpárként bedőlő Active Lean technológiát a tapasztalatokat figyelembe véve (az átlagos felhasználó 10 fokos dőlésszög alatt érezte jól magát a járművekben, utána rosszul lett) folytatja a kísérletezést a Toyota. Nem haszontalanok ezek a városi jószágok, Európában kísérleti tömegközlekedési projekteken vesznek részt, a japán gyár pedig folyamatosan kísérletezik az üdvözítő konfigurációval.
A most bemutatott i-TRIL kifejezetten a kis- és közepes méretű városokban élő, harmincas éveiben járó, egy vagy két gyerekét egyedül nevelő, de azért saját magára is időt fordító édesanyák igényeit célozza meg , legalábbis a Toyota szerint.
A nagyvárosok peremterületén lakó, de az aktív életét valójában a nagyvárosban élő fogyasztónak kiváló választás az i-TRIL, mondják, mert mindössze 2,83 centi hosszú, 1,2 méter széles, fordulóköre 8 méteres, tömege alig 600 kiló, így vezetése, manőverezése és parkolása gyerekjáték. Utóbbit felfelé nyíló ajtók teszik gondtalanná: nincs az a szűk rés, ahol ne tudnánk kiszállni a kocsiból.
Míg elöl csupán egy felnőttnek (a sofőrnek) jut hely, a villanymotort magában foglaló hátsó tengely felett ketten is elférnek, állítólag akár felnőttek is. Persze a célközönségből adódóan elsősorban gyerekek lesznek, és bár iskolás tesókat szorosan összepréselni legalább annyira jó ötlet, mint anyagot antianyaggal keverni, a cél szentesíti az eszközt.
A jármű elektromos, két feltöltés között tényleges 200 kilométert képes megtenni, állítja gyártója. Pedál nincs, így egyrészt elfér a láb, másrészt nem kell kompromisszumot kötni a cipők terén: bármilyen tűsarkúban elvezethető a kocsi, hiszen a kormányszarvakon elhelyezett joystick-szerű kezelőszervvel gyorsíthatunk, lassíthatunk.
De persze az a legjobb, ha nem mi vezetünk: autonóm üzemben haladva fényekkel jelzi a kocsi, merre fog kanyarodni – így felkészülhetünk a megfelelő irányú dőlésre.
Az egyéb funkciók hangvezérléssel kezelhetők.
Egy ilyen autóban a ki- és beszállás folyamatát is újra kell gondolni. Itt a padló egy része felnyílik az ajtóval együtt, az első ülés pedig bármely irányba 20 foknyit elforgatható.
A beltérben újrahasznosított anyagokkal találkozunk, ezek mintázata a különleges Goodyear okosabroncsok futófelületén köszön vissza.