Fernando Alonso a 2017-es Forma-1-es téli tesztelés hat napja után igen elkeseredetten, dühösen nyilatkozott arról, hogy a McLaren motorpartnere, a Honda idén is megbízhatatlan és gyenge erőforrással állt elő, emiatt most sem vannak előrébb, mint egy éve. A csalódás ellenére a spanyol egy másik megszólalásban már azt hangsúlyozta, hogy nem is gondol a lelépésre, 2017 után is maradni akar, egészen addig, amíg nem tud újra győzni:
„Én mindig az ellenkező irányba megyek: amikor az emberek borúlátók, én optimista vagyok, amikor az emberek túlságosan felpörögnek, én aggódni kezdek. Én bízom benne, hogy idén versenyképesek leszünk. Nem tudom, hogy a szezon melyik szakaszában, de versenyképesek leszünk. A dobogóra akarok állni, futamokat akarok nyerni. Ha minden rosszul alakul, akkor nekifutok megint jövőre!” – mondta a 35 éves versenyző.
„A győzni akarás motivációt ad, addig nem hagyom abba a versenyzést, amíg nem érzem jól magam, nem érzem azt, hogy elértem az engem megillető eredményeket. Csak akkor fogom azt mondani, hogy eljött az idő a kiszállásra, amikor azt látom, hogy a kanyarokban más pilóták később fékeznek, korábban gyorsítanak ki, jobb íveket vesznek, mint én.”
„Most viszont az ellenkezőjét látom, ezen a télen még inkább, mint eddig. A pályán látottak alapján, és az alapján, hogy csúcsformában érzem magam, most a támadás ideje van.”
Alonso tavaly többször is elmondta, hogy maradása elsősorban attól függ, milyenek lesznek az autók, a vezetés és a verseny 2017-ben, és nem attól, mennyire versenyképes a McLaren. A spanyolnak egyelőre tetszik az új szabálycsomag hatása:
„Összességében tetszenek az új szabályok. Támadhatjuk a kanyarokat, érezni a nagyobb tapadást, kellemes meglepetés volt. Most már padlógázon mehetünk, ahogy tetszik, nem kisgyerek módjára toporgunk, hogy vigyázzunk a gumikra meg ilyenek. Így a legjobb Forma-1-es autót vezetni, nagyon élvezetes, hogy szabadon lehet nyomni, csakis az hiányzik, hogy mi is olyan gyorsak legyünk, mint a többiek.”
„Úgy gondolom, hogy a kasztnink jó, az elemzések alapján a kanyarokban nem nem veszítünk a többiekhez képest, de az egyenesekben 30-40 km/órás hátrányban vagyunk. Az egyenesekben elveszített idő adja a teljes hátrányunkat.”