Az MAN Bus&Coach az elmúlt években jelentősen átszervezte a buszgyártását, ami főleg a német munkavállalókat érinthette kellemetlenül. A gyártó ugyanis egy busz modifikációs központot csinált a plaueni távolsági autóbuszgyárából, melynek feladata a készre szerelt járművek ügyféligények alapján történő végső csinosítgatása. Ennek részeként pedig a távolsági autóbusz sorozatgyártást Németországból Törökországba költöztette át.

Az MAN lépései a lengyeleket is érintették, mert a cég úgy döntött, hogy összevonja lengyelországi buszgyártó kapacitását. Bár korábban lehetett olyan híreket hallani, hogy minderre az új Crafter-gyár felépítése miatt van szükség, az igazság az, hogy a tavaly átadott üzem nem közvetlenül a poznani üzem mellett épült fel, hanem a városhoz közel fekvő Białężyce-ben.

Az összevonás következtében megszűnik az MAN egyik lengyelországi, poznani üzeme és a teljes ottani gyártás Starachowice-be kerül át. Itt pedig városi és távolsági kivitelű buszok alvázai készülhetnek a jövőben. Nemcsak belföldről, hanem a németországi Salzgitter városából is kerülhetnek ide a buszgyártásához szükséges gépek és eszközök, mivel az MAN az ottani busz- és teherautógyárból alkatrészgyárat csinál.

A gyártó közlése szerint az ankarai és a starachowicei gyárban évente hatezer, később pedig hét-, vagy nyolcezer autóbusz is készülhet. Az MAN szerint az átszervezéseket úgy hajtják végre, hogy a lehető legkevesebb elbocsátással járjon. Jelen pillanatban 100 órába telik egy teherautó megépítése, míg egy autóbuszé ennél tízszer több időt vesz igénybe.