A 911 család szűnni nem akaró sikerének talán az a titka, hogy a rengeteg ésszerű és időszerű fejlesztés mellett mindig meghagynak legalább egy modellt a régi vonalas rajongóknak, akik nyersen, brutálisan, izzadságszagúan szeretik Porschéjukat.

A 911 GT3 pont ilyen. Miközben minden utcai testvére turbómotort kapott, ő továbbra sem kért feltöltést. Más kérdés, hogy a GT3 Cup versenyautóból lényegi változtatások nélkül átvett 500 lóerős, négy literes motor semmiben nem szenved hiányt

 

Porsche 911 GT3: Egyszerűen kemény 1

Mivel az alapkivitelben hétfokozatú PDK váltóval, de külön kérésre akár hatos manuálissal is szerelhető autó mindenekelőtt a versenypályán érzi otthon magát, fontos volt a tömegcsökkentés. Menetkészen 1430 kilót nyom az autó, ezzel PDK váltóval 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 318 km/óra. Kéziváltóval sokat csorbul a gyorsítási képesség, 3,9 másodpercre csúszik fel a szintidő, viszont cserébe a végsebesség is nő, eléri a 320 km/órát. A legegyszerűbb Carrera 2 kupé is nehezebb ennel egy sofőrnyivel, csupán a 911R tudja, de az meg jó 7 millió forinttal drágább nála; a GT3 RS kivételével pedig nincs nála fürgébb hátsókerék-hajtású 911-es.

Porsche 911 gt3

A GT3 persze nem az egyenesben szeret villogni, hanem kanyarban. A Porsche mérnökei egyrészt feszesebbre vették a futóművet, 25 mm-rel leültették az autót, másrészt aktív hátsókerék-kormányzást építettek be.

Ami a zárható hátsó differenciálművel szerelt autó megjelenését illeti, nem bíztak semmit a véletlenre: a hatalmas szénszálas hátsó szárny mellett hátul a programozott áramlású levegő kivezetésére szolgáló réseket találunk.

Porsche 911 gt3

A parányi, 36 centis kormány a 918 Spyder hozománya, hátul nincsenek ülések, az első kettő pedig háromféle kivitelben elképzelhető: van egy alap kagylóülés, egy motoros állítású, fényűző kivitelű sportülés, és egy nyers szénszálas versenyülés.

Nem csak ez utal arra, hogy a Porsche tényleg pályára szánja autóját, hanem a Porsche fedélzeti infotainment rendszerébe integrált Track Precision alkalmazás is, amellyel a pilóta rögzítheti, majd lejátszhatja és kielemezheti a köreit okostelefonján.

a videó a hirdetés után indul

A GT3 már rendelhető, a kiszállítások június derekén indulnak.