Amikor épp nem akar fúzióra lépni egy másik autógyártóval, Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler Automobiles elnöke szereti megdöbbentő nyilatkozatokkal sokkolni a sajtót. Most éppen arról számolt be egy interjúban, hogy a városi autókban értelmetlenné váltak a dízelmotorok, ezért a Fiat már azok nélkül képzeli el következő generációs kisautóit.
Az autógyártók feladata, hogy a dízelmotor árszintjére szorítsák le a hibrid technológia költségét. Persze nem teljes hibridekről beszélünk, az az A-szegmensben eladhatatlanul drágává tenné a kocsikat. – nyilatkozta, hozzátéve, hogy egy 48 voltos mild hibrid jó arany középutat jelenthetne.
Nem csak a dízelemissziók, illetve az azokat kordában tartani igyekvő technológiák városi forgalomban nem kielégítő működése miatt volna kívánatos a hibrid hajtáslánc: a leginkább csak Kaliforniában kapható, súlyos bukásnak tekintett elektromos 500-as kiváltásra is alkalmas lehetne a megoldás.
Hogy pontosan melyik utat választják, legkésőbb 2019-ben kiderül: ekkor kezdik gyártani az idén jubiláló 500-as új generációs modelljét.