Most mondhatnánk azt, hogy mi ez a lengyel-Ikarus cikk már megint, hiszen napokkal ezelőtt már szó esett a lengyelekről a Vezessen, de úgy néz ki ez az ország még mindig szívesen foglalkozik a magyar autóbuszgyártást képviselő példányokkal.

Ezúttal a közel 20 ezer fős Kęty-ben történt valami szokatlan. A szlovák-lengyel határhoz közel fekvő városka ugyanis használt Ikarust vásárolt menetrend szerinti forgalom bonyolítása érdekében. Valljuk be, hogy ez azért ritkaság számba megy Lengyelországban, meg úgy a világon bárhol – hazánkat leszámítva, hiszen már 10 éve, hogy bezárt a mátyásföldi Ikarus EAG. Az az üzem, ahol az általuk vett E91-es készült.

A városka régen arról volt híres, hogy megfordult errefelé Sobieski János lengyel hadvezér, amikor Bécs alá menetelt csapataival, de manapság többen emlékeznek arra, hogy ezen a településen élt II.János Pál pápa családja. Nem akármilyen helyen állhat tehát forgalomba a január közepén Norvégiából vásárolt, 14 éves, félig alacsonypadlós autóbusz.

E91_roff

Zárójelbe jegyezzük meg, az Ikarus E91-es korához képest egész jó állapotban van. Látszik rajta, hogy annak idején a mátyásföldi dolgozók beletették szívüket-lelkület. És bizony a szeretet erősebb a rozsdánál is, mert a korrózió legkisebb jeleit sem látni a karosszérián. Ezek a típusok egyszerűen tudnak valamit és ezt már Kęty-ben észrevették, hiszen ez lesz a negyedik (!) használtan vásárolt E91-es.

Az autóbuszt 80 ezer zlotyért vásárolta az MZK Kęty a nemrég alapított GSP Polska cégtől, mely érdekes módon többek között a néhai Ikarus EAG dolgozók által fejlesztett Webasto-Molitus S91 lengyelországi képviseletével is foglalkozik. Ki tudja, lehet, hogy az E91-es még kitaposhatja az utat az S91-esnek? Nem kis szenzáció lenne…

Fotó: infobus.pl