Barcelonában péntek késő délután lezárult a 2017-es Forma-1-es kétszer négynapos téli tesztszezon.
A zárónap hozta a tesztsorozat csúcsidejét, Kimi Räikkönen a Ferrarival 1:18,634-es kört futott szuperlágy gumikon nem sokkal az ebédszünet előtt. A 2007-es bajnok délután már nem javított, versenyszimulációt végzett, amelyet azonban egy elektronikai hiba miatt leállás folytán nem tudott befejezni. A Ferrari finnje végül az utolsó negyed órára újra pályára lépett, 111 körrel zárta a napot.
Räikkönen mögött sem történt változás az élen, a Red Bull-os Max Verstappen és a Toro Rossó-s Carlos Sainz is délelőtti idejével maradt a 2. és 3. A nap folyamán mindkét autóban akadtak gondok a Renault-motorral, Verstappen csak 71 kört ment, Sainz viszont a williamses Lance Stroll-lal megosztva a nap legszorgalmasabbja volt, mindketten 132 kört tettek meg.
A két Mercedes-versenyző gyakorlatilag ugyanazt hozta: Valtteri Bottas délelőtt 53 kört futott, szuperlágyon 1:19,845-ös csúccsal, míg Lewis Hamilton délután 54 kört ment, legjobbját, amely 5 ezreddel volt gyengébb a finnénél, ultralágyon teljesítette.
Bár a Mercedesnél az elmúlt napokban azt mondogatták, hogy a Ferrari a favorit, gyorsabb lehet náluk, nehezen hihető, hogy az ezüst nyíl szerdai 1:19,310-es ideje lenne a maximum, valószínű, hogy ők még az olaszoknál is jobban blöfföltek a gyors köreiken.
Ami a múlt hétfőn műszaki hibával bemutatkozó McLaren-Hondát illeti, a csapat megbízhatóan a legmegbízhatatlanabb autót küldte pályára: a zárónapon is két elektronikai hiba adódott, majd délután hosszú órákig nem járt kint Fernando Alonso. A kétszeres világbajnok végül 43 kört hozott össze. A McLaren legjobb idejét csütörtökön Stoffel Vandoorne produkálta, az jó két és fél másodperccel volt gyengébb, mint a mai ferraris csúcs.
Alonsót egy dolog „vigasztalhatta” pénteken: a tavalyi Ferrari-motorral szerelt Sauber pilótái mindketten mögötte zártak.