A 2017-es Forma-1-es idény újdonságainak egyike, hogy a versenyeken nehéz időjárási körülmények, rossz pályaviszonyok mellett is állórajtokat vesznek majd az autók ahelyett, hogy a biztonsági autó mögött körözgetnének, pontosabban a safety caros körök után még felsorakoznak a rajtrácsra a starthoz.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa a múlt héten véglegesítette a szabályok utolsó részleteit, mostanra állt össze, hogyan is működik majd az új rendszer.

Az idei évtől, ha a futam kezdetének idején esik és/vagy vizes a pálya, az autókra kötelezően teljes esőgumit kell feltenni, ezzel vágnak neki a pályának a safety car mögött, azonban ezek a körök nem számítanak bele a versenybe, ugyanakkor a későbbi valós versenytávot csökkentik.

Az ilyen-olyan okból a bokszutcából rajtoló autók a safety caros körökön szintén becsatlakozhatnak a mezőny végére – ez azonban nem kötelező –, hogy felmérjék a körülményeket, de a biztonsági autó kiállásakor ők nem sorakozhatnak fel a rajtrácsra, vissza kell sorolniuk a bokszutcába.

A biztonsági autós formációs körök alatt, azaz a valódi rajt előtt kerékcserére kihajtók kénytelenek lesznek a bokszutcából rajtolni, míg a safety cart a bokszutcába követők 10 másodperces stop&go büntetéssel számolhatnak.

braz_f1_fut_12

A formációs körök alatt a biztonsági autó mögött nem tiltott az előzés, pontosabban a valamilyen okból lemaradó autók visszavehetik eredeti pozíciójukat a rajt előtt, azonban safety car kiállása pillanatában pozíción kívül lévők már kénytelenek lesznek a bokszutcába hajtani és onnan startolni.

Ha a biztonsági autó mögött megtett körök alatt a körülmények nem javulnak, a versenyigazgató dönthet úgy, hogy leállítja a körözést, az autók ekkor a bokszutcában sorakoznak fel. Ha viszont erre kerül a sor, már nem jön(nek) újabb formációs kör(ök) és állórajt.