Magadan város Oroszország távol-keleti csücskében fekszik. A rendkívül zord időjárással rendelkező kikötőváros még 1920 körül vált ismertté aranylelőhelyeiről. Később azonban Gulag kényszermunka-táborokat létesítettek itt, majd jelentősen megcsappant a város jelentősége. Ma közel 100 ezer ember lakja, akiknek elsősorban villamosenergia-termelés, a tengeri halászat és feldolgozóipar jelenti a megélhetést.
Itt állt forgalomba a legújabb orosz mentőjármű. Az összkerékhajtású Kamaz 43502-es alvázra épített teherautó kiváló off-road képességekkel rendelkezik. Felépítménye speciális szendvicspanelekből készült, ennek megfelelően még akkor is képes benntartani a meleget, ha a külső hőmérséklet mínusz 55 fok Celsius alá csökken. Emellett mind a felépítmény, mind pedig az utaskabin külön raditátorral rendelkezik, így elviselhetővé téve a zordabb időjárást.
A mentőfelépítmény belsejében két mentőágy is helyet kapott, emellett három ülés áll rendelkezésre annak érdekében, hogy a járóbetegek, vagy az esetleges kísérők is helyet foglalhassanak. A jármű fedélzetén oxigén palackok és életmentő defibrillátor is megtalálható. A mentő-Kamaz saját vízellátó rendszerrel rendelkezik, a zavartalan betegellátást pedig egy aggregátor biztosítja, mely akár 16 órára elegendő árammal képes ellátni a járművet.
Az off-road Kamaz teherautót elsősorban olyan területeken használják ahol a hótorlaszok magassága az egy métert is meghaladhatja. A gyártó ugyanakkor nem veszi le a kezét teljesen a járműről, ugyanis a következő hetekben egy speciális pályán is próbára teszi, majd a tapasztalatokat felhasználják a sorozatgyártásra szánt változat fejlesztéséhez is.