Virágszirmokként, programozott ütemben felnyíló teteje és ajtói állítólag jóval kényelmesebbé teszik a beszállást Indonézia első hipersportkocsijába, mint más hasonló masinákba, de a Vanda Electric nem ezzel az egy trükkel akarja eladni a Dendrobiumot.

2,7-et gyorsul az orchidea-szupersportkocsi 1

Amikor két hónapja először írtunk az autóról, azt reméltük, a világpremier alkalmából nyilvánosságra hozza az elektromos hajtáslánc teljesítményét a gyártó – ez elmaradt, ami kétségessé teszi az egész (jelenleg kísérleti stádiumú) projekt komolyságát; másfelől viszont nagyon is valóságosnak hangzik az egész annak fényében, hogy a Jaguar C-X75 fejlesztésében, illetve az egész Forma-E szériában kulcsszerepet vállaló Williams Advanced Engineering felel a hajtásért.

11-Vanda_Dendrobium_020

Ha teljesítményadatot nem is kaptunk, azt elárulták, hogy elvileg 2,7 mp alatt gyorsul 96 km/órára, a végsebesség pedig valahol 320 km/óra felett van – ez elektromos autónál különösen nagy szó.

A Dendrobium kompozit monocoque váza és szénszálas karosszérialemezei 1750 kilóra csökkentették az autó tömegét, a fékek karbon-kerámia darabok, az aerodinamikai csomagnak a padló is szerves része.

2,7-et gyorsul az orchidea-szupersportkocsi 34
2,7-et gyorsul az orchidea-szupersportkocsi 35

Az utastérben szintén a szénszálas kompozitok dominálnak, a fekete környezetben rikító piros ülést kapott a vezető; a skót Bridge of Weir műhelyéből származó bőrök varrása izomrostokat idéz.

A műszerfal digitális, a visszapillantó tükröket kamera helyettesíti, a nyomógombok mind hatszögletűek.

Az autó legkorábban 2020-ra érheti el a szériaérettséget, majd akkor visszatérünk a témára.

2,7-et gyorsul az orchidea-szupersportkocsi 36
2,7-et gyorsul az orchidea-szupersportkocsi 37