A McLaren 2017-ben új fejezetet akart nyitni, de hiába az új festés, hiába az alapjaitól újratervezett Honda-motor, a téli tesztelés épp olyan siralmas volt, mint 2015-ben, amikor még Ron Dennis irányította az alakulatot és a japán gyártó épp csak visszatért az F1-be.

A barcelonai gyakorláson a Honda-erőforrás megbízhatatlansága miatt McLaren autója nagyon keveset futott – a leghosszabb egybefüggő etap mindössze 11 kör volt! –, a hibalehetőségek miatt pedig még igazi tempót sem ment.

A McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier a hétvégén újságírói kérdésre még azt sem merte kijelenteni, hogy a vasárnap következő szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon célba ér majd Fernando Alonso és/vagy Stoffel Vandoorne: „Nagyon remélem, de nem tudhatom, ugyanis a vártnál több problémánk van. Tudtuk, hogy lesznek gondok, de nem annyi, amennyivel mostanra szembesültünk.”

A francia szakember ugyanakkor ragaszkodik ahhoz, hogy a kasztni jó, erős alapot biztosíthat a későbbi fejlődésnek:

„Mindenen, amin csak lehet, igyekeztünk javítani, a kasztnin, a leszorítóerőn, a felfüggesztéseken, és még újabb alkatrészek érkeznek Melbourne-be. Azt nem tudom, hogy a Honda elég jó lesz-e ahhoz, hogy versenyben legyen a Mercedesszel, a Ferrarival és a Renault-val, de ha így lesz, akkor versenyképesek leszünk.”