A Ferrari tavaly év végén vetette fel a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA), hogy egyes csapatok – elsősorban a Red Bull – az önszintezéssel, a hasmagasság állításával az autó aerodinamikai hatékonyságát növelő futóműelemeket használhat.
Az FIA az idei barcelonai teszt előtt tisztázta, hogy az ilyen rendszerek használatát szabálytalannak tekinti, és a csapatok megoldásait is átvizsgálták akkor.
Fennállt a lehetősége, hogy a Ferrari vagy más riválisok a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon hivatalos óvással is élnek majd a (vélt) szabálytalanságok miatt, de úgy tűnik, nem lesz balhé, ugyanis az állítólag érintett Red Bull és Mercedes Melbourne-re módosított a futóművén.
Az FIA műszaki főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting csütörtökön így nyilatkozott a helyszínen:
„Tilos az autó aerodinamikai teljesítményét a véletlenszerűnél jobban befolyásoló felfüggesztések alkalmazása. Az ilyet nem engedjük, ez az álláspontunk. Az idei évben sokkal komolyabban vesszük ezt, és ha az adott csapat nem tudja meggyőzően bizonyítani, hogy a felfüggesztése nem lát el ilyen szerepet, akkor nem engedjük, hogy használja.”
„Marcinnal és Jóval (Budkowski és Bauer, FIA-ellenőrök – a szerk.) Barcelonában alapos munkával végignéztük a rendszereket, és a most, Ausztráliában megvizsgált rendszerek megfelelnek az elvárásoknak, szerintünk nem lesz probléma.”