A Ford a hatvanas évektől kezdve folyamatosan jelen van a raliban, de igazán az Mk I-es Escorttal vetette meg a lábát ebben a versenysportban. Az Escort raliváltozata egyszerre debütált az utcai modellel 1968-ban.
Az utcai verzió 1600-as iker-vezérműtengelyes motorja 109 lóerős volt, de a versenyváltozatból akár 160 lóerőt is könnyedén ki lehetett csikarni. Sajnos ez a teljesítmény az Alpine-ok és a Porschék ellen kevésnek bizonyult, mivel azonban az Escortot az 1600-os motorral homologizálták, nem lehetett nagyobb motorral rakni bele, csak egy újabb homologizáció során.
Mindezek mellett az Mk I-es első korszaka eredményesnek mondható, hiszen 68 és 70 között tizenegy rangos nemzetközi versenyt nyert meg, köztük Hannu Mikkolával háromszor is az 1000 Tó Ralit, és Roger Clarkkal az Akropolisz Ralit.
A képeken látható autó már teljesen más kategória, kihozták belőle a maximumot. Ebből a verzióból mindössze hat darab készült az Alan Mann Racing Team égisze alatt. 1968-ban álltak rajthoz velük brit és europai túraautó bajnokságokon.
Az Alan Mann-féle Escortokból készült ez a B-csoportos fenevad is, 260 lóerős Cosworth motorral, amit egy későbbi felújítás alkalmával 240 lóerősre cseréltek. Ez a motor van jelenleg is az autóban.
A Ford teljes restaurálást 2014-ben fejezték be, és már abban az évben pályára vitték a Goodwood Festival of Speed-en. Meg is nyerte kategóriáját.
A gyönyörű állapotnak örvendő Escort 2017.március.19-én cserélt gazdát a Bonhams brit árverésén, ahol 203 100 fontos árnál sújtott le a kalapács. Ez átszámítva 72 millió forint.