Sokan úgy gondolják, hogy komoly hiba volt a termelés ezen ágának megszüntetése. Mai napig szomorú, de büszke nosztalgiával tekintünk a Méray, WM, Csepel, Pannónia, Danuvia, Berva és megannyi magyar gyártású kétkerekűre.
Kende Márta 1974-es filmje a Motorkerékpárgyárról annak bezárása előtt – Az üzemet 1946 végén, más forrás szerint 1948-ban államosították, a neve WM Acél- és Fémművek Nemzeti Vállalat lett. 1950 és 1956 között a neve Rákosi Mátyás Vas- és Fémművek volt, majd 1956-tól Csepel Vas- és Fémművek. Az erőltetett iparosítás éveiben a gyárban a szerszámgépek termelése egyre növekedett, amikor azonban 1954-ben változott az iparpolitika, a termelés visszaesett. A következő évtizedekben újra növekedett és diverzifikálódott, a KGST-együttműködés és a jelentős nyugati export következtében. Az 1970-es évektől a termelés csaknem fele nyugati export volt.