A BMW E46 M3 az a kupé, amit az autórajongók 95 százaléka szívesen látna a garázsban, még akkor is, ha nem különösebb rajong a bajor márkáért.
Az E46 M3 sorhatos, 3,2 literes szívómotorral gurult ki a gyárból, dupla Vanos-rendszerrel, 8000-es maximális fordulatszámmal. 343 lóerős csúcsteljesítményét 7900-as fordulaton adja le. 5,1 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órát, végsebessége 250 km/óra. Ennyit a nyers számadatokról.
A fotókon látható M3 azonban csak külsőre egyezik meg a 2000 és 2006 között gyártott modellel, ugyanis a motortérben nem a gyári S54B32 hathengeres mocorog, hanem egy háromliteres dízel, amihez saját hatsebességes váltója csatlakozik.
„Eladó egy igazi kuriózumnak számító gyári E46 M3 de az autó lényege hogy egy 3.0 Diesel motor illetve egy hozzá tartozó 6-seb váltó és Difi ill kardán lett módosítva porlasztó nagy turbó csip, így az M3 fíling meg tudott maradni csak egy 6-7 literes fogyasztás mellet élvezheted! A megjelenése az autónak brutális. Ha felkeltette érdeklődésed hívj nyugodtan!” – olvasható a hirdetésben.
Igen, ettől egy picit kirázza a hétköznapi autóbuzit a hideg, de simán benne van, hogy meghibásodás miatti motorcsere miatt választották az olcsóbb megoldást, és ezért került bele a dízelegység. Abban viszont kételkedem, hogy az így 258 lóerős BMW hozza az M3 szintjét vezetési élményben. Egyébként az autó gyönyörű, és biztosan elégedett lesz vele, aki erős/sportos dízel kupét keres.