A Forma-1 2017-es szabályváltozási csomagjának fő eleme az autók aerodinamikai hatékonyságának javítása, ezzel a kanyarsebességek emelkedése és végső soron a köridők csökkentése volt.

Bár a köridők egyelőre nem zuhantak olyan nagyot, mint remélték, a kanyarsebességek tényleg elképesztő mértékben nőttek. Fernando Alonso ugyan a mezőny utolsó autójában ül a McLaren-Honda volánjánál, de őt is lenyűgözte a változás:

„Ha egy kicsit megcsúszik az autó, főképp, ha a fara, nehéz korrigálni, mert annyira gyorsak vagyunk a kanyarokban. Öt századunk van a reakcióra. Tavaly négy másodpercünk volt erre, azokkal az autókkal még egy kávészünet is belefért a kanyarban. Egyértelműen más kategória ez, sokkal F1-esebb. Örülök, hogy egy Forma-1-es autó végre gyorsabb a kanyarokban, mint egy GP2-es vagy egy japán Super Formula, hiszen több kategória is gyorsabb volt korábban az F1-nél.”

Ami a tévén nem jön át: a 2017-es autók kanyarsebessége

Az autók változásai ugyanakkor az izgalmas versenyzés ellen hathatnak, a pilóták az Ausztrál Nagydíj után majdnem kivétel nélkül arról számoltak be, hogy szinte lehetetlen előzni. Alonsót ez nem aggasztja.

„Az autókat sokkal élvezetesebb vezetni, a kanyarsebesség újra F1-eshez illő. Szerintem a nézőknek is örömet jelent majd látni, hogy mekkora tempóval veszik a kanyarokat az autók. És a tévén is jobban mutatnak. A hang még hiányzik, de azt hiszem, azt már nem kapjuk vissza.”

„De jó helyzetben van most a sportág, szerintem jó évek állnak előttünk a show, az izgalom, a vezetés tekintetében. Úgy hallottam, hogy talán változtatnak majd a DRS-zónákon az első pár futam után, szóval tényleg mindenki azon dolgozik, hogy újra igazi látványosság legyen az F1. Szerintem jó irányba tartunk, én örülök.”