Egy svájci központú szervezet, az Icertias arról kérdezett meg mintegy 1200, tizenöt évesnél idősebb internetezőt, mely márkákat, szolgáltatásokat, termékeket tartják a legjobb vételnek. Félszáz kategóriában szavaztak, szigorúan nem listából válogatva, hanem saját kútfőből megnevezve választott márkáikat.

Minket persze az autópiaci preferenciák érdekelnek, abból is leginkább egy sorrend, vagy még inkább annak a változása. Sajnos összehasonlító adatokat nem adott közre a szervezet, viszont a neten böngészve kiderült, hogy ezt a kategóriát már 2013-ban is felvette palettájára a Best Buy szavazás. Akkor a Suzukit nevezték meg a megkérdezettek mint a legjobb ár-érték arányú márkát, idén viszont a Toyota nyerte a versengést.

Ebből persze leginkább a vásárlóközönség elvárásainak változására lehet következtetni, nem pedig a márkák átalakulására. Az eredmény annak fényében különösen érdekes, hogy 2016-ban a Suzuki remekül teljesített, a márkák között a második volt a rangsorban, és ők adták a legkeresettebb típust is.