Tizenhat R5-ös autó ide, kiegyenlített mezőny oda, a tény attól még tény marad, a regnáló bajnok, Herczig Norbert még mindig egy lépéssel a mezőny előtt jár. A hétvégi Miskolc Rallye-n ismét a legjobb volt.
A háromszoros bajnok a kissé rozsdás kezdés ellenére – „csak” a negyedik gyors után állt az élre – könnyedén utasította maga mögé a közvetlen riválisait, végig a saját tempóját autózta és gyakorlatilag egyszer sem volt rákényszerítve arra, hogy a limit közelében használja a most is hibátlanul működő Fabiáját. Herczig hét szakaszsikerrel biztosította be pályafutása 22. futamgyőzelmét és megkezdte az újabb bajnoki hadjáratát a negyedik címért.
Herczig mögött Turán Frigyes végzett a második helyen a kétnapos, 14 gyorsasági szakaszra épülő futamon. Az egy év világbajnoki szereplés után a magyar bajnokságba visszatérő Turán hatalmas csatát vívott Vincze Ferenccel, és végül 2,3 másodperccel sikerült maga mögé utasítania ifjú riválisát. A fordos pilóta hat szakaszon bizonyult a legsebesebbnek és kiválóan dolgozott együtt alkalmi navigátorával, Farnadi Ágnessel, aki a hátfájdalmakkal küzdő Zsíros Gábort helyettesítette a Fiesta R5-ben.
A harmadik Vincze Ferenc is elégedetten szállhatott ki a vasárnapi célban a számára még mindig új Skoda Fabia R5-ből. A szécsényi pilóta keretbe foglalta a Miskolc Rallye-t, hisz megnyerte az első és az utolsó szakaszt, jelezve ezzel, hogy vele is mindenképp számolni kell a bajnoki címért zajló versenyfutásban. A 25 éves pilóta a tavalyi évet figyelembe véve zsinórban negyedszer állhatott dobogóra OB futamon.
A negyedik pozíciót egy utolsó szakaszos elévágással kaparintott meg Ranga Péter, aki a hazai pályán autózó Kazár Miklóst utasította maga mögé. A pécsi pilóta semmit sem kockáztatott, végig a saját tempójában teljesítette a szakaszokat, majd amikor egy féltengelytörés miatt fordos vetélytársa időt veszített, Ranga kihasználta a kínálkozó lehetőséget és bezsebelte a negyedik helyet.
Az élmezőnyből egyértelműen Hadik András volt a legcsalódottabb. A Miskolci versenyző Fordja egy rejtélyes hiba miatt nem azt a teljesítményt nyújtotta, mint amit valójában tudnia kéne, így a tavalyi évben az utolsó két futamot megnyerő Hadiknak esélye sem volt felvenni a harcot a dobogós pozíciókért, igaz, a negyedik hely biztosnak tűnt számára, aztán az utolsó előtti szakaszon a miskolci pilóta elmérte az első lassító előtti féktávot és lerombolta azt a Ford elejével. Az ott összeszedett hátrány miatt így Hadiknak meg kellett elégednie a hatodik hellyel.
A 3-as kategóriában, azaz az N csoportban, Matics Mihály bizonyult a legsebesebbnek Osváth Pétert és Rontits Attilát megelőzve, míg az ORC-ben, vagyis a lejárt homologizációjú autók külön versenyében Hevesi István diadalmaskodott, megelőzve Maricsek Miklóst és Órai Balázst.
Videós összeállítás a versenyről:
A bajnokság mezőnye az alig egy hónapos szünetet követően az északi régió pályáin folytatja tovább a száguldást az Ózd és Salgótarján által közösen megrendezett futamon április 28-30. között.
HELL 23. Miskolc Rallye Hivatalos végeredménye:
1. | Herczig Norbert – Bacigál Igor #1 Skoda Fabia R5 |
1:26:50.9 | |||
2. | Turán Frigyes – Farnadi Ágnes #5 Ford Fiesta R5 |
1:27:11.5 | |||
3. | Vincze Ferenc – Bazsó Attila #3 Skoda Fabia R5 |
1:27:13.8 | |||
4. | Ranga Péter – Szőke Tamás #7 Skoda Fabia R5 |
1:28:34.6 | |||
5. | Kazár Miklós – Ferencz Ramón #8 Ford Fiesta R5 |
1:28:35.8 | |||
6. | Hadik András – Kertész Krisztián #2 Ford Fiesta R5 |
1:29:35.8 | |||
7. | ifj. Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna #19 Ford Fiesta R5 |
1:30:33.3 | |||
8. | Bodolai László – Popovics László #14 Ford Fiesta R5 |
1:30:47.1 | |||
9. | ifj. Ranga László – Tóth Imre #9 Skoda Fabia R5 |
1:31:20.7 | |||
10. | Trencsényi József – Verba Gábor #11 Skoda Fabia R5 |
1:31:22.9 |
Szöveg Vörös Gergely
Kép: Molnár János, Szabó-Jilek Ádám