Tudtad, hogy az autóvásárlások 75 százalékában a nő dönti el, hogy milyen autó kerül végül a garázsba? Szóval lehet apának bármilyen elképzelése, végül úgyis az lesz, amit anya szeretne. Ahogy egy korábbi felmérés kimutatta: mindegy, hogy háztartásbeli, alkalmazott vagy vállalati vezető, a modern nők befolyással vannak a férfiak döntésére autóvásárlás terén is.
Tisztában vannak ezzel az autógyártók is, ezért készítenek olyan modelleket, amelyek könnyedén elcsábítják a gyengébbik nem képviselőit. Az új Ignis pont ilyen, legalábbis a Suzuki szerint.
Hogy ennek utánajárjunk, elvittünk három harminc év körüli nőt, Enikőt, Gabit és Katát egy Suzuki-kereskedésbe, ahol alaposan szemügyre vehettek több Ignist is, és neten összekonfigurálhatták a hozzájuk legjobban passzoló kisautót.
Az első benyomás egybehangzó volt, mindhárman „csajos autóként” aposztrofálták az Ignist, különösen szemből tetszett nekik a morcosan aranyos tekintet. Emlékeztek, hogy milyen volt az előző generáció, de semmilyen hasonlóságot nem véltek felfedezni a két autó között, a nevén kívül. Ehhez képest az előző modell egy szürke kisegér volt, mondták.
Az új Iginisre viszont mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy szürke, hiszen számos színkombináció közül választhat a leendő tulajdonos. És ezt most szó szerint kell érteni, mert nem csak egyszínű, de kéttónusú karosszériával is elérhető a kocsi, ráadásul az utastér fényezett elemeinek variálásával fokozhatjuk az egyediséget. Meg is kértük a csajokat, hogy válasszák ki a netes konfigurátorból, hogy nekik melyik szín tetszik leginkább.
Milyen színekre gerjednek a magyarok?
Ha autót veszünk, a szín néha ugyanolyan fontos, mint a kiválasztott autó típusa.
Itthon az elmúlt években – egészen pontosan 2009-től – országszerte a szürke autók vitték a prímet. Minden megyében papírforma szerint alakult a lista, egyedül 2014-től figyelhető meg változás, amikor is a fehér elkezdte átvenni a vezetést. Persze nem mindenhol, vannak kitartó megyék is, ahol továbbra is ragaszkodnak a szürkéhez. Sajnos egy renitens szeglete sincs az országnak, ahol rajonganának a színes autókért. Kár.
De ez a trend világszerte változni fog, legalábbis a PPG Industries szerint, akik azt jósolják, hogy 2018-2019-ben ezek a színek lesznek menők:
Akár ilyen vagány, kéttónusú színekből összerakott Igniseket is rendelhet a kedves vásárló:
Az utastérben is kétféle színvilág közül választhattak a lányok: borostyánsárga és ezüstszürke színekben érhetők el a díszbetétek. Mindhárman az ezüstöt választották, miután élőben is megnézhették a szalonban mindkét variációt.
Amikor bepattantak a kocsiba, az anyagminőséggel is elégedettek voltak, nem érezték úgy, hogy olcsó autóban ülnének, a sárga díszbetéteket találták túlzónak, ezért is választották a visszafogottabb ezüstöt. Volt egy probléma azonban, amire Kata, Enikő és Gabi is azonnal rávilágított, mégpedig az, hogy az anyósülésnél lévő napellenzőben nincs tükör. Bár ők is a kormány mögött szeretnek elsősorban ülni, de ha párjuk vagy barátnőjük vezetne, akkor is szeretnék ellenőrizni a sminket.
Természetesen előjött a női sofőrök egyik sarkaltos témája, a parkolás is: szerintük ezzel az autóval nem lehet gond. Segít a szabadidőautós jelleg, így a sofőr magasan ül, az ablakok sem kicsik, így rendesen kilátni, szépen be lehet tenni a szűkebb helyekre is az Ignist. Gyorsan azonosultak a kocsival, már arról beszéltek, hogy mennyire vagány, és egy feltűnő színben tuti mindenki őket nézné, ha közösen mennének vásárolni vagy kirándulni.
Végül megkértük őket, hogy tippeljék meg, mennyi lehet az alapmodell ára. Enikő 3,5 milliót mondott, Kata 2,8-at, Gabi pedig kerek 3,2 millióra lőtte be az árat. Enikő állt legközelebb a valósághoz, ugyanis az új Suzuki Ignis alapára 1,2 literes motorral, manuális váltóval, GL felszereltséggel 3 755 000 Ft. Kedvezményért viszont irány a szalon!