A Honda 2015-ös Forma-1-es visszatérésekor pocsék motort adott a McLarennek, amelyet azonban sikerült versenyképesebbé pofozgatni 2016-ra. Mivel további fejlesztési potenciál abban a darabban nem volt, a japán gyártó 2017-re vadonatúj erőforrással állt elő, de az előrelépés helyett visszalépést hozott, a megbízhatatlanságához kis teljesítmény párosul.
A Honda F1-es főnöke, Haszegava Juszuke elismerte, hogy alábecsülték az új motor kifejlesztése jelentette kihívást:
„Ami azt illeti, azt hittük, elég könnyű lesz, de nagyon nehéz az új technikát eltalálni. Ez az én tévedésem volt. Az egyes hengeren jó előrelépést értünk el a tesztpadon, de amint összeraktuk a V6-ost, sok probléma adódott. Az önálló hengerrel igen jó szintet értünk el, de amint a V6-os konstrukcióba kerül ugyanaz az egység, már nem működik. Csalódottak vagyunk. De amikor rájöttünk erre, karácsonykor, már túl késő volt. Amikorra megértettük a problémákat, már véglegesíteni kellett a specifikációt, így kompromisszumra kényszerültünk.”
Az elrontott motor az autóba kerülve újabb problémákat produkált: a menet közben fellépő rázkódás további meghibásodásokhoz vezetett:
„Óriási vibrációk vannak. Csak azt mondhatom, hogy a tesztpadon egyáltalán nem volt ekkora probléma, de amikor ott a sebességváltó, a kardántengely és a gumik, megjelenik a rezonancia. De nem fogom a kasztnira, már a tesztpadon fel kellett volna ismernünk a bajt.”
Ahogy már korábban is jelezte, Haszegava szeretne az első európai versenyre, a Spanyol Nagydíjra új, javított motort adni a McLarennek.
„Az ötödik-hatodik fordulóra motort kell cserélnünk, szeretném, ha addigra sikerülne megoldást találnunk és új specifikációt bevetnünk. Az egyes hengerrel már most jó eredményeket hozunk, a feladat, hogy ezt átvigyük a V6-osra.”