A Forma-1 éléről idén januárban leváltott Bernie Ecclestone egyik hibájául azt rótta fel az új tulajdonos, az amerikai Liberty Media főnöke, hogy a versenynaptár szervezésénél csakis a pénzt tartotta szempontnak, bevett minden helyet, ha jól fizettek, függetlenül az autósport, az F1 ottani beágyazottságától.

A 86 éves üzletember egy friss interjúban nagyjából erre reagálva elárulta, hogy tavaly például egy vietnami ajánlatot utasított vissza:

„Tavaly megkerestek, hogy Vietnamban rendeznének versenyt. Felajánlották, hogy találkozzak az elnökkel, hogy megtárgyaljuk a nagydíjat. Augusztusban alá is írhattuk volna a szerződést, minden meg volt szervezve, de én nem mentem bele, mert már így is nagyon sok futam van a világnak azon a táján, túlzás lett volna még egyet felvenni” – magyarázta az Independentnek.

„Vietnamnak nincs autósportos múltja, ezért nem akartam ugyanarra a környékre újabb futamot, amikor már vannak nagyon jó versenyeink, és amúgy kritizáltak azért, mert Bakuba és Oroszországba vittem a versenyt, ahol nem volt hagyomány” – tette hozzá.

Ecclestone ugyan már nem „az F1 ura”, de a háttérben azért dolgozik. A Liberty a beszállásakor felkérte a kisembert, hogy tárgyalja le a Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítását, de úgy néz ki, ennél komolyabban is belefolyik a verseny sorsába, ő lehet az interlagosi pálya új tulajdonosa.

braz_f1_edz_12

Sao Paulo polgármestere, Joao Doria leszögezte, hogy fontos a Forma-1 a városnak, de a futamot és a versenyhelyszín elkerülhetetlen felújítását nem fogják közpénzből finanszírozni, ezért eladásra kínálják a pályát.

„Ecclestone is érdeklődik, részt vesz majd az aukción. Úgy tudom, más nemzetközi befektetők is érdeklődnek, nincs kétségem afelől, hogy jó üzletet tudunk csinálni az interlagosi pálya eladásával” – mondta.

Ecclestone maga sem tagadta a dolgot: „El akarják adni a pályát, nem akarnak több pénzt tenni bele, meg akarnak szabadulni tőle. Egyelőre nem döntöttem el, hogy meg akarom-e venni vagy sem.”