Vespa alakját most először ismerték el hivatalosan „az ipari formatervezés egyedülálló példájaként”. A torinói bíróságon tárgyalt polgári pert a Vespát gyártó Piaggio kezdeményezte a kínai Zhejiang Zhongneng Industry Group ellen.

Habár a kínai vállalat tagadta, hogy Ves nevű modellje a legendás olasz robogó koppintása lenne, a Piaggio kitartott amellett, hogy a robogó egyedülálló formaterve kizárólag őt illeti meg.

A bíróság az olasz járműgyártónak kedvező döntést hozott, amely kimondja, hogy a kínai cég nem értékesítheti motorbiciklijét Olaszországban, és a Piaggiót illeti meg a modelljeinek „háromdimenziós formájára” vonatkozó szerzői jog. Ez azt jelenti, hogy a Vespát immár ugyanolyan védelem illeti meg az utánzatokkal szemben, mint a dalokat és a műalkotásokat.

A Vespa első példánya 1946. szeptember 20-án gördült le a futószalagról. A robogó az elmúlt évtizedekben túlélte a kétkerekű járműpiac összes divathóbortját, és rendre bebizonyította, hogy minden ráköltött pénzt megér.

Az olasz motornak hatalmas reklám volt a Római vakáció című amerikai film (1953), amelyben a főszereplő Audrey Hepburn és Gregory Peck egy Vespán száguldozik a város műemlékei között.