Másfél literes, közvetlen benzin befecskendezéses, kettős felül fekvő vezérműtengelyes motorja olyasmit tesz, amire a Honda Civic Si kupé történetében még nem volt példa: turbófeltöltő segíti az emésztését. A rövid utakon kapcsolható, hatfokozatú kézi sebességváltóhoz csatlakozó erőforrás alul különösen nyomatékos (260 Nm az eddiginél 2300/perccel hamarabb), a 205 LE teljesítmény 1300/perccel korábban áll rendelkezésre.
Az új modell könnyebb, karosszériája merevebb elődjénél. Változó áttételű elektromos szervokormány, adaptív lengéscsillapítók, részlegesen önzáró differenciálmű, megnövelt első féktárcsák és szélesebb (235/40 R18) abroncsok segítenek beváltani sportosság ígéretét. További módosított tételek a keményebb rugók, az elöl 30, hátul 60 százalékkal keményebb stabilizátorok, valamint a Civic Type R-től átemelt elülső felső lengőkarok.
Az autó normál és sport üzemmódban vezethető; utóbbi módosítja a lengéscsillapító, a kormánymű és a gázreakció karakterisztikáját.
A kupé (képeinken) és a szedán egyaránt nagyobb oldalsó légbeömlővel szerelt, fekete hűtőrácsot kínál; a hátsó légterelőt a szedán a csomagtérfedél peremén hordja, a kupé megmaradt a markáns, kiemelkedő szárnynál.
A belső térben pirossal varrott sportülések, ajtópanelek, kormánykerék és váltószoknya kápráztat, a váltógomb és a pedálsor alumínium. A műszermegvilágítás piros, a műszerfalat karbonlemez borítja.
A modellt hagyományosan csak Észak-Amerikában forgalmazzák.