A német busz- és haszonjárműgyártó óriás, az MAN is csatlakozott ahhoz a szervezethez, melynek célja, hogy rövid időn belül egységesítse az elektromos hajtáslánccal rendelkező járművek töltőcsatlakozóit. A Charging Interface Initiative (CharIN) szervezet tagjai szerint a szabványosításra kiemelt szükség van a teherautó-flották, illetve a városi buszokat üzemeltető cégek számára a különböző töltési rendszerek összehangolása érdekében.
A CharIN emellett a Combined Charging System (CCS), vagyis a kombinált töltési rendszer elterjesztésén is dolgozik. Ez a hibrid üzemű, illetve az akkumulátoros, teljesen elektromos hajtáslánccal rendelkező haszonjárművek töltését tenné egyszerűbbé.
Az MAN a töltési teljesítmény és a CCS részegységek elhelyezésének harmonizációja mellett az intelligens töltési kommunikáció területén segíti a szervezetet szakmailag. Ennek köszönhetően ugyanis a flottaüzemeltetők számára komplett flottamenedzsment rendszerek állhatnak rendelkezésre a nullemissziós haszonjárművek terén.
A berlini székhelyű CharIN tagjai között olyan nagy konszerneket találhatunk, mint a Daimler, a Ford, a Continental, az FCA, a Volvo és a Volkswagen. A most belépő MAN a versenytársak közül viszonylag későn fedezte fel magának az elektromobilitást, ugyanis csak idén mutatta be első elektromos haszonjárművét.