Agyonkorlátozott, felesleges táblákkal nyomorított hazai közúti közlekedésünkben mindig nagy öröm, amikor valahol a korábbi szabályozásnál dinamikusabb tempót engedélyez a népnek az adott út kezeléséért felelős szervezet.
Örömhírt hozok, autós- és motorostársak: ilyen felszabadulás történt most Budapest egyik, ha nem a legforgalmasabb útján, a város nyugati kapujánál, a valamikori Osztyapenkónál, az M1-M7 bevezető szakaszánál. És most tegye fel a kezét, aki egyáltalán tudta, hogy a kelenföldi pályaudvar melletti P+R parkoló építése után tavaly áprilisban átadott útszakaszon egészen két héttel ezelőttig csak 50-nel lett volna szabad menni! Kifelé és befelé is. Mert bizony valamiért, isten tudja, miért, eddig ez volt a helyzet, mint ahogy korábbi cikkünk és az ahhoz készült videó is tanúsítja.
Természetesen gyakorlatilag senki sem tartotta be a sebességkorlátozást, utólag is kezet csókolhat a magyar rendőrségnek mindenki, aki itt beleszaladt egy óra szerint 70-be az elmúlt évben, hogy nem küldtek traffipaxos pénzbehajtó osztagot erre a kövér legelőre – mert tudomásom szerint nem küldtek. (Köszi!)
A főváros útjait kezelő, nem is tudom, hivatal, szervezet, cég jelenleg a Budapest Közút névre hallgat (nemrég még Budapesti Közlekedési Központként ismertük). No, nekik most azt kell megköszönnünk, hogy alig egy évvel a teljesen felesleges, teljesen indokolatlan korlátozás bevezetése után most levették az 50-es táblákat és helyettük 70-es, sőt: 80-as táblákat szereltek az oszlopokra. Természetesen nem lenne magyar a sztori, ha nem maradt volna egy ordas szarvashiba az egésznek a kellős közepén, tessék figyelni az aszfaltfestést 1:09-nél:
Akinek nincs kedve videót indítani, annak mutatom két képben a lényeget:
A Budapest Közútnak emailben megköszöntük az intézkedést és feltettünk kérdéseket arra nézve, hogy miért csak most, miért pont így, eddig miért nem – stb. Kaptunk is választ, mutatom:
„A közútkezelési tevékenységünk során minden esetben törekszünk a forgalombiztonsági szempontok érvényesítésére. Amint Önök előtt is ismert az átépült csomópont a Fővárosunk egyik legfrekventáltabb, legnagyobb forgalmú útszakaszán helyezkedik el. A nagymértékben átalakult, számtalan új forgalmi kapcsolattal kibővült csomópont gépjárművezetők általi áttekinthetőségének biztosítása megkövetelte a kellő óvatosságot, ezért az ilyen esetben alkalmazott csökkentett sebességű szabályozást alkalmaztuk 1 éves időtartamban. Az egymásnak ellentmondó közúti jelzések megszüntetése iránt intézkedtünk, szíves türelmét kérjük a kivitelezés végrehajtásáig.”
Kicsit sokallom az egy évet, különös tekintettel arra, hogy az autósok az első perctől kezdve nem tartották be itt az 50-es korlátozást. Bízzunk benne, hogy az itt szerzett tapasztalatok már segítenek majd a BK-nak, hogy ha máshol hasonló átépítést szerveznek, ne kelljen ennyit várni a közlekedőknek a józan észnek és a forgalom természetes tempójának megfelelő sebességhatárok kitűzésére.