2,3 másodperc, 89 centiméter, 1,8 g – ez csak néhány azon hivatalos vagy hallgatólagos világrekordok közül, amelyeket a Dodge legfrissebb fejlesztése felállított. A Challenger SRT Demon nem egyszerűen sportautó: felrendszámozható dragster, amelynek motorját magas oktánszámú üzemanyagra optimalizálták, és amelynek lágy gumikeveréke és tartozékként kínált első virslikereke a negyed mérföldes gyorsulásokon nyer értelmet – illetve nyerne, de erről majd később.

Ördögfej díszíti a 6.2 V8 blokk szelepfedelét

Ördögfej díszíti a 6.2 V8 blokk szelepfedelét

Az autónak tényleg minden gondolata a gyorsulás körül forog: versenyüzemmódban például lekapcsol a klíma, mert kompresszora az intercoolert hűti, még azt követően is, hogy leállítottuk a motort.

Vegyünk át gyorsan néhány számot: a 840 lóerős, 1044 Nm nyomatékú, kompresszoros V8-as (a világ legerősebb nyolchengeres szériamotorja) a Tesla Model S P100D-nél is fürgébben, 2,3 mp alatt lövi 96 km/órára az autót. Ez 1,8 g lineáris gyorsulásnak felel meg, nem csoda, hogy a rajt után 89 centiméteren át a levegőben kalimpálnak az első kerekek – erről Guinness-plecsnit kapott az autó, mint ahogy arról is, hogy megkérdőjelezhetetlen képességei (hivatalos mérések szerint 9,65 mp és 225 km/óra) ellenére semmi keresnivalója a hobbisták között Amerika negyed mérföldes aszfaltcsíkjain: az észak-amerikai hot rod szövetség, az NHRA szerint túl gyors ahhoz, hogy versenyre keljen más utcai járművekkel, ezért kitiltották az ilyen megmérettetésekről.

Nyomógombbal aktiválható a 100 oktán feletti üzemanyagra optimalizált motorbeállítás.

Nyomógombbal aktiválható a 100 oktán feletti üzemanyagra optimalizált motorbeállítás.

Ez persze akár jól hangzó marketingfogás is lehet, az viszont tény, hogy az autó egészen különleges, hétköznapi halandók számára értelmezhetetlen technológiákat alkalmaz. Ilyen a TransBrake (erőátvitel-fékezés) funkció, amely mechanikusan reteszeli a nyolcfokozatú automata váltó kihajtótengelyét a robbanásszerű rajthoz; a Torque Reserve (nyomatéktartalék), amely közvetlenül a kilövés előtt extra adag levegőt küld a motorba, és felpörgeti a kompresszort; a Drag Mode futóműhangolás, amely a lehető legnagyobb mértékben a hátsó tengelyre terheli át a jármű tömegét, vagy az a szintén ide kapcsolódó funkció, amely a nyomaték ezredmásodpercekre történő korlátozásával elejét veszi a dragsterek hajtásláncában potenciálisan végzetes károkat okozó kerékpattogást.

Csomagot nem szállít, viszont a móka minden rekvizituma belefér.

Csomagot nem szállít, viszont a móka minden rekvizituma belefér.

Az opciós listán is egészen bizarr tételek szerepelnek. A hátsó üléspadért és az első utasülésért például egy dollárt kérnek, alapáron csak a vezetőnek jut hely a kocsiban, tömegcsökkentési célzattal. Szintén fontos opció az elképesztően vékony első kerék, amelynek csak a gyorsulási versenyen van értelme – ezeknek külön tárolóhelyet alakítottak ki a csomagtartóban.

A Dodge SRT Demon a globális autóipar talán legfeleslegesebb, éppen ezért ellenállhatatlanul érdekfeszítő járgánya. Mindössze háromezer példányban fogják gyártani idén nyártól, minden vásárlót automatikusan beíratnak egy vezetéstechnikai oktatásra.

dodge challenger srt demon

A központi kijelzőn földi halandó számára értelmezhetetlen és értelmetlen paraméterek és adatok olvashatók le, illetve állíthatók be. További rengeteg fotóért és videóért kattints ide.