2,3 másodperc, 89 centiméter, 1,8 g – ez csak néhány azon hivatalos vagy hallgatólagos világrekordok közül, amelyeket a Dodge legfrissebb fejlesztése felállított. A Challenger SRT Demon nem egyszerűen sportautó: felrendszámozható dragster, amelynek motorját magas oktánszámú üzemanyagra optimalizálták, és amelynek lágy gumikeveréke és tartozékként kínált első virslikereke a negyed mérföldes gyorsulásokon nyer értelmet – illetve nyerne, de erről majd később.
Az autónak tényleg minden gondolata a gyorsulás körül forog: versenyüzemmódban például lekapcsol a klíma, mert kompresszora az intercoolert hűti, még azt követően is, hogy leállítottuk a motort.
Vegyünk át gyorsan néhány számot: a 840 lóerős, 1044 Nm nyomatékú, kompresszoros V8-as (a világ legerősebb nyolchengeres szériamotorja) a Tesla Model S P100D-nél is fürgébben, 2,3 mp alatt lövi 96 km/órára az autót. Ez 1,8 g lineáris gyorsulásnak felel meg, nem csoda, hogy a rajt után 89 centiméteren át a levegőben kalimpálnak az első kerekek – erről Guinness-plecsnit kapott az autó, mint ahogy arról is, hogy megkérdőjelezhetetlen képességei (hivatalos mérések szerint 9,65 mp és 225 km/óra) ellenére semmi keresnivalója a hobbisták között Amerika negyed mérföldes aszfaltcsíkjain: az észak-amerikai hot rod szövetség, az NHRA szerint túl gyors ahhoz, hogy versenyre keljen más utcai járművekkel, ezért kitiltották az ilyen megmérettetésekről.
Ez persze akár jól hangzó marketingfogás is lehet, az viszont tény, hogy az autó egészen különleges, hétköznapi halandók számára értelmezhetetlen technológiákat alkalmaz. Ilyen a TransBrake (erőátvitel-fékezés) funkció, amely mechanikusan reteszeli a nyolcfokozatú automata váltó kihajtótengelyét a robbanásszerű rajthoz; a Torque Reserve (nyomatéktartalék), amely közvetlenül a kilövés előtt extra adag levegőt küld a motorba, és felpörgeti a kompresszort; a Drag Mode futóműhangolás, amely a lehető legnagyobb mértékben a hátsó tengelyre terheli át a jármű tömegét, vagy az a szintén ide kapcsolódó funkció, amely a nyomaték ezredmásodpercekre történő korlátozásával elejét veszi a dragsterek hajtásláncában potenciálisan végzetes károkat okozó kerékpattogást.
Az opciós listán is egészen bizarr tételek szerepelnek. A hátsó üléspadért és az első utasülésért például egy dollárt kérnek, alapáron csak a vezetőnek jut hely a kocsiban, tömegcsökkentési célzattal. Szintén fontos opció az elképesztően vékony első kerék, amelynek csak a gyorsulási versenyen van értelme – ezeknek külön tárolóhelyet alakítottak ki a csomagtartóban.
A Dodge SRT Demon a globális autóipar talán legfeleslegesebb, éppen ezért ellenállhatatlanul érdekfeszítő járgánya. Mindössze háromezer példányban fogják gyártani idén nyártól, minden vásárlót automatikusan beíratnak egy vezetéstechnikai oktatásra.
A központi kijelzőn földi halandó számára értelmezhetetlen és értelmetlen paraméterek és adatok olvashatók le, illetve állíthatók be. További rengeteg fotóért és videóért kattints ide.