Április 26-án ötödik alkalommal rendezi meg a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Iparetülete ( NiT Hungary ) a Busexpót és vele együtt a XXIII. Országos Személyszállítási Konferenciát. A rangos eseménynek a zsámbéki Driving Camp ad otthont, ahol számos új autóbuszt lehet majd megtekintetni, vagy utasként kipróbálni.
A hazai járműgyártás a két új belépő, a magyar ITK és a kínai BYD kivételével szinte teljes mértékben képviselteti magát. A Credo buszokat gyártó Kravtex egy városi, valamint egy elővárosi kialakítású, 13 méteres Credo Econell 13 típusú autóbusszal, valamint a 10 méteres Credo Optinellel érkezik a rendezvényre.
Alternatív hajtásláncok
Ugyancsak a hazai gyártók táborát erősíti a korábbi MABI-Bus Kft.-ből lett Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft, mely egy 9 méteres CNG hajtású, Modulo C68G, valamint egy elektromos hajtású C68E típusú autóbuszt mutat be a Busexpón. Utóbbit a kiállítást követően Moszkvában, Minszkben és Vilniusban is kipróbálják a helyi közösségi közlekedési vállalatok.
A kiállításon biztosan részt vesz a már Lengyelországban is forgalmazott S91-es midibusz fejlesztésében részt vevő Webasto Hungaria Kft. is, azonban arról egyelőre nincs információnk, hogy az Euro 6-os modell látható lesz-e a kiállításon, hiszen a járművet az elmúlt időszakban számtalanszor tesztelték külföldön.
A külföldi gyártók közül először lesz látható hazánkban az Iveco Urbanway hibrid, valamint az új Mercedes-Benz Conecto, melyet tavaly mutattak be Varsóban. Ugyancsak Zsámbékon tartja hazai premierjét a holland VDL új emeletes, távolsági busza, az FDD2, melyet a Vezess már tavaly megtekintett egy csehországi buszmustrán.
Török invázió
Ezzel azonban még nincs vége a premiereknek, ugyanis a török buszok hazai forgalmazója, az Anadolu Korona Busz Kft. több újdonsággal is készül. Először lesz látható nagyközönség előtt a Temsa Maraton távolsági autóbusz, valamint az Isuzu Visigo is, mely a magasabb komfortfokozattal rendelkező, kisebb befogadóképességű turistabuszok szegmensében kíván helyt állni. A török gyártók sorát a Karsan zárja, két darab Star típusú midibusszal.
Az előző évekhez hasonlóan a kiállítók között találjuk még a Scania, a Volvo és az MAN hazai képviseleteit is. Az idei nagy hiányzók között lehet említeni a Solarist, mely tavaly elhozta a kiállításra a negyedik generációs Urbinót. A rendezvényt kísérő konferencia idén először a magyar buszgyártási szekcióval bővült, ahol a hazai autóbuszgyártás lehetőségeivel és jövőjével fognak foglalkozni.
A Busexpón idén újból feltűnik Talmácsi Gábor, motoros világbajnok gyorsaságimotor-versenyző, a Shell kenőanyag-nagykövete.