Sem a 475 lóerős Dodge Durango SRT, sem az 510 lóerős Mercedes-AMG GLC 63 S, de még a 608 lóerős, és amúgy gyorsabb Bentley Bentayga sem veheti fel a versenyt a Jeep irgalmatlanul erős csúcsmodelljével: a Dodge Challenger SRT Hellcat motorját építették be a Grand Cherokee-ba, amely így 11,6 mp alatt futja a negyed mérföldet, és egyáltalán semmilyen téren nem viselkedik normálisan.
Az autó nyolcfokozatú automata váltóját a 875 Nm nyomatékhoz hangolták, a Brembo fékek az eddigi legnagyobbak, amit Jeep modellre valaha szereltek (elöl 40, hátul 35 centi tárcsaátmérővel, hat- illetve négydugattyús nyergekkel.) A lengéscsillapítás adaptív, a hajtáslánc ötféle üzemmódban szabályozható – a versenypályától egészen a vontatásig, hiszen végtére is szabadidőjárműről beszélünk –, a motor hűtését és gázcseréjét öblös légbeömlők, illetve négy csőben végződő kipufogórendszer segíti elő.
A műszerfal digitális. Középen kapott helyet a fordulatszámmérő, a sebességmérőt 320-ig skálázták, a középkonzoli érintőképernyő menüjében pedig külön pontok szolgálnak a menetdinamikai adatok megfigyelésére, rögzítésére.
A biztonsági és kényelmi felszereltség értelemszerűen a Jeep által kínált legmagasabb színvonalon áll.