Formailag a Toyota FJ Cruiser utódjának tűnik, és bár nem csak mechanikus összkerékhajtással, de felezővel is rendelkezik, valójában inkább a laza időtöltés, semmint az extrém terepkaland a Toyota FT-4X tanulmányautó elsődleges szerepköre.
A C-HR városi divatterepjáróval azonos elveket valló járművet a Toyota kaliforniai dizájnstúdiójában álmodták meg, és mivel a digitális bennszülött Y generációnak szánják, tudatosan kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy a kezelőszervek, a kilincsek – tehát minden, amit megfogunk – a robusztus működtethetőség, a határozott tapintás jóleső érzését közvetítse, éles kontrasztban a nullák és egyesek virtuális világával.
Az autóhoz új dizájnfilozófiát is alkotott a Toyota: függőleges és hosszanti tengelye mentén egyaránt egy X-et írnak le az elemek, kijelölve az ajtókilincsek, illetve a kerekek helyét.
A csomagtér ajtaja igazi ínyencfalat: függőlegesen és vízszintesen is nyitható. Előbbi esetben egyben fölfelé, utóbbiban osztva oldalra nyílik a hátfal. A kettő üzemmód között az ajtón elhelyezett, mechanikus forgókapcsolóval válthatunk.
A tetőlemezt megerősítették, így akár tetőcsomagtartó nélkül is alkalmas kajakok és egyéb terebélyes tárgyak szállítására; ezek rögzítését a tetőlemez sarkainál, illetve a lökhárítóban kialakított lekötő – / vonószemek segítik elő. Utóbbiak mellett elektromos kiállást találunk, hogy tábortűznél, kempingezésnél innen szólhasson a zene, tölthessük a tabletet.
Bár az autó nem kemény terepre termett, terepszögeit kellemesek. A bal hátsó oldalajtó mögött függőleges ablakelem található, ennek üvegét színes vagy homályos táblára cserélve testre szabható a kocsi. A fényszórók LED-esek, a bal oldali tükörben GoPro kamera figyeli az eseményeket.
Az utastérben egyszerre több forradalmi gondolatot próbáltak megvalósítani. Az egész autó annyira multifunkcionális, mint egy svájci bicska: vannak benne nyitott és zárt tárolórekeszek, amiket színkóddal jelöltek.
A csomagtérajtón van egy hűthető és egy fűthető rekesz, és az egész beltér három szakaszra van osztva: az utasoké a tiszta, fapadlós, a vizes-sáros-koszos ruháké a hátsó ülés alatti műanyagpadlós, és végül van a csomagtartó, amely a többrétegű padlótól a lekötőszemeken és rögzítősíneken át a kiemelhető zseblámpáig minden elképzelhető (és már elképzelt) ötletet felvonultat.
A legtöbb fantázia az első üléssorba jutott. A központi könyöklő valójában hálózsák, az ajtó fogantyúja vizes palack, az ajtókon elhelyezett kartámasz tulajdonképpen tárolóedény. Az audiorendszer kiszerelhető, navigációs rendszer helyett beépített okostelefon-tartót kap a felhasználó.