Horacio Pagani nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy megalkossa a világ legjobb autóját. Ezért szóba sem jöhetett más, minthogy a szupersportautók mezőnyébe dobjon pár igazán potens versenytársat, mint a Zonda vagy az aktív aerodinamikát használó Huayra.

A könnyű szénszálas karosszéria bestiális motort rejt, a Mercedestől származó V12-es biturbót, amit kifejezetten a Pagani számára gyárt az AMG. Élesebb gázreakcióval, kisebb turbólyukkal és számos apró változtatással. Ez a motor a Huayra esetében több, mint 700 lóerőt és irgalmatlanul nagy 1100 Nm nyomatékot szabadít a hátsó kerekekre. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 3 másodperc alatt gyorsul és akár 383-mal is száguldhat. Az ordas V12-es turbómotor egy borzasztóan könnyű titán kipufogórendszeren keresztül üvölt a világba, a hangi élmény pedig felejthetetlen marad.