Nem újdonság, hogy egy autó megjelenése előtt bizony komoly fejtörés megy a formatervezői központokban, hogy milyen színt és mennyi krómot használjanak az egyes modelleken, de még a kerekekre is nagy hangsúlyt fektetnek, hogy tökéletesen illeszkedjenek az autó formavilágához.

Rettentő régen még fából készültek, aztán apró fémküllőket fűzögettek az autók kerekeire, ma pedig egyre inkább a légies megjelenésű vagy rettentő kacifántos küllőkkel ellátott alufelnik a menők. Lényeg, mutatós legyen, szolgálja a fékek hűtését és ne zavarjon bele túlzottan az aerodinamikába. Egy rövidke ideig pedig hódítottak a háromküllős felnik, melyeknek határozott, vastag küllői egészen mások, mint amiket ma megszokhattunk. Vannak azonban autók, amik e nélkül nem lennének az igaziak:

Ilyet sem látsz már új autón 1
Mercedes-Benz SL (R129) a Brabustól

Mercedes-Benz SL (R129) a Brabustól

Ford Probe gömbölydedségét enyhén turbina hatású kerekek hangsúlyozzák

Ford Probe gömbölydedségét enyhén turbina hatású kerekek hangsúlyozzák

A neten fellelhető BME felnikkel foglalkozó kis biblia szerint a Styling 38-ast E36-oson, E39-esen és Z3-asokon használták leginkább a bajorok.

A neten fellelhető BMW felnikkel foglalkozó kis biblia szerint a Styling 38-ast E36-oson, E39-esen és Z3-asokon használták leginkább a bajorok.

Range Roveren már robosztusabb a rajzolat

Range Roveren már robosztusabb a rajzolat

Renault 5 Alpine esetében nem is annyira küllők, inkább csak apró bevágások adják a hatást, ami bizonyára nem volt túl jó hatással a fékek hűtésére

Renault 5 Alpine esetében nem is annyira küllők, inkább csak apró bevágások adják a hatást, ami bizonyára nem volt túl jó hatással a fékek hűtésére

Az első generációs Opel Corsa sportosabb változata is csinos, beirdalt háromküllős alufeliket kapott

Az első generációs Opel Corsa sportosabb változata is csinos, beirdalt háromküllős alufelniket kapott

Amilyen gazdagon mérték a ködlámpákat a Ford Fiesta RS Turbo-ra, olyan kevés küllő jutott a kerekekre.

Amilyen gazdagon mérték a ködlámpákat a Ford Fiesta RS Turbo-ra, olyan kevés küllő jutott a kerekekre.

A szebb napokat látott Saab előszeretettel használt háromküllős felniket a csúcsmodelleken...

A szebb napokat látott Saab előszeretettel használt háromküllős felniket a csúcsmodelleken…

... ezért került ilyen a 280 lóerős V6-os turbómotorral szerelt összkerekes 9-3 Turbo X-re is.

… ezért került ilyen a 280 lóerős V6-os turbómotorral szerelt összkerekes 9-3 Turbo X-re is.