Tegnap kigyulladt egy Karsan Atak típusú autóbusz a Széll Kálmán téren. A tűz a hírek szerint a motortérben keletkezett, onnan pedig nagyon gyorsan átterjedt a teljes karosszériára. Egy alig kétéves, új autóbusz égett porrá. A szerencsének köszönhetően nem sérült meg senki, ettől függetlenül ennek nem kellett volna így történnie.

A fővárosnak és a Budavári Önkormányzatnak korábban lehetősége lett volna automata tűzoltórendszerrel ellátott midi buszokat vásárolnia. Mint ismeretes a BKK és a BKV többször írt ki tendert a kis befogadóképességű buszokra, hogy lecseréljék a budai várban közlekedő elavult Ikarus 405-ösöket. A Rába alvázon futó, Mercedes-motorral készülő S91-est 2009-ben és 2015-ben is győztesnek hirdették ki. A hazai fejlesztésű típussal mindkét alkalommal az Orangeways indult, igaz, két évvel ezelőtt már a szakmabeliek sem hittek komolyan abban, hogy a cég képes lehet Budapesten buszokat üzemeltetni.

Ez azonban cseppet sem csökkenti a S91-es érdemeit, mely a sikeres Ikarus E91-es alvázára épül. A jármű motorterében automatikus tűzoltó berendezés áll rendelkezésre, mely meggátolja az ott keletkező tűz tovább terjedését. A nagyobb biztonság érdekében pedig az erőforrás körüli karosszéria elemeket tűzálló burkolattal látták el.

A modellt közel 10 éve éve gyártják, eddig összesen 14 darab készült belőle. Két korábbi prototípus ( Euro 4 és Euro 5) Gyömrő környékén közlekedik, míg a legújabb, Euro 6-os motorral szerelt változatot jelenleg Németországban tesztelik. 5 darab Norvégia útjait rója, 6 darab pedig Svédországban szállít utasokat.