A Forma-1 szabályait előkészítő, irányvonalát kidolgozni hivatott Stratégiai Munkacsoport ma ülésezik, a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull, a McLaren, a Williams és a Force India, az FIA, valamint a tulajdonos Liberty képviselőit tömörítő tanács ezúttal a motorokra koncentrálhat.

A német Auto Motor und Sport értesülése szerint az egyik megvitatandó pont a 2018-as idényben versenyzőnként használható erőforrások száma lesz, ugyanis úgy tűnik, túl szigorú az előírás.

Az idei négy után jövőre elvileg már csak három új erőforrás lenne szabadon bevethető, de a gyártók úgy vélik, ez már nem jelentene költségcsökkenést, sőt, mivel az ilyen fokú megbízhatóság plusz fejlesztéseket igényel, még drágábbak is lehetnek a motorok.

A motorgyártók az AMuS szerint azt javasolják majd, hogy maradjon az évi 4 erőforrás, ugyanakkor a szabályokban lefektetett 5 milliós árcsökkentést megtartják, így a kliensek olcsóbban jutnak majd a motorokhoz.

f1_kina_edz_61

Ami a motorok teljesítményét illeti, a 2015-ben belépett Honda harmadik idényében sem tudott felzárkózni a többiekhez, így téma lehet, hogyan segítsenek neki. Tavaly, amikor hosszas vita után sikerült megegyezni arról, hogy 2020-ig nem nyúlnak a jelenlegi motorformulához, a Nemzetközi Automobil Szövetség jelezte, hogy odafigyel majd a motorok teljesítménykülönbségére, és ha 2017-re nem sikerül 3 tizedmásodpercen belülre hozni őket, a Stratégiai Munkacsoport dolga lesz, hogy megoldást keressen.

„Kénytelenek leszünk felvetni ezt” – mondta a McLaren-Honda versenyfőnöke, Eric Boullier. „Nem hiszem, hogy a többiek szeretnék feljavítani a motorunkat, de úgy gondolom, hogy az F1 szempontjából fair lenne, ha kiegyenlítettebbé válnának az erőviszonyok. Nem azt mondom, hogy segítsenek, hogy miénk legyen a legjobb motor, csak annyit szeretnénk, hogy olyan háromtizedes közelségbe kerüljünk” – magyarázta.