A Forma-1-ben a jelenlegi szabályok szerint a gumigyártó Pirelli minden versenyhétvégére három különböző keveréket jelöl az öttagú kínálatból – kemény, közepes, lágy, szuperlágy, ultralágy –, ezekből a versenyzők (valójában nagyrészt a mérnökök) kis megkötésekkel a kedvük szerinti arányban válogathatnak össze 13 szettet. Ezek közül egyet-egyet meg kell tartani futamra a Pirelli által kijelölt két keverékből, és legalább egyiket használni is kell, emellett legalább egy kerékcsere kötelező a nem esős versenyeken.
A négyszeres világbajnok Alain Prost nemrég felvetette, hogy ő szívesen látna teljes szabadságot, ha mindenki maga dönthetné el, melyik keveréket és milyen hosszan akarja használni, feldobná a show-t.
A Pirelli motorsportfőnöke, Mario Isola szerint ez kizárt, nem dobhatják a lovak közé a gyeplőt:
„Ha az ember választhatná a legkeményebb keveréket, akkor végigmehetne az egész futamon azzal. Ha pedig ezt lehetővé tennénk, mindenki ebbe az irányba indulna” – mondta az Auto Motor und Sportnak.
Isola Prostnak arra a felvetésére is reagált, hogy a versenyzők különböző keverékű abroncsokból rakhassanak össze garnitúrákat: „Lehet, hogy GT-versenyzésben működik ez, de a Forma-1-es autók túl érzékenyek.”