Az abroncsgyártás kezdetén szinte minden kerék tiszta fehér gumiból készült, ám a gyártók rájöttek, hogy a korom hozzáadásával növelni lehet a tartósságot. Így idővel a teljesen fehér abroncs futófelülete fekete lett, oldalt viszont meghagyták a hagyományos színt, mivel ott nem érte terhelés a gumit.
A fehér falú gumik lassú kikopásában más szempont is közrejátszott. Az egyre áramvonalasabb karosszériakialakítás mellett avíttnak hatottak az 1920-as évek ízlésvilágát idéző, kissé hivalkodó stílusú fehér oldalfalak. Szépen lassan háttérbe szorult a megoldás, de nem tűnt el teljesen. A XX. század közepén a fehér sáv szélessége egyre csökkent, helyét pedig átvették más színek is, tehát ekkor már kizárólag dekorációs célt szolgált.
Napjainkban főleg a korhűségre törekvő megszállott veteránosok számára készülnek a múltidéző kerekek a megfelelő méretekben, például a videón látható módon a Coker gyár üzemében.