Benzin-elektromos hibridek és hidrogén üzemanyagcellás járművek az akkumulátoros villanyautók helyett – a Toyota régóta tartja magát ehhez az elvhez, és előbbiek fejlesztésére fordította minden energiáját. Ehhez képest most úgy állunk, hogy 2020-ban (a konkurenciától évekkel lemaradva) nagy távolságok megtételére alkalmas villanyautóval fognak piacra lépni, a projektet pedig maga Tojoda Akio, a cég motorsport-fanatikus elnöke vette szárnyai alá.

A vállalat a kínai piac miatt volt kénytelen feladni meggyőződését, Peking ugyanis még tavaly szeptemberben rendeletben írta elő, hogy az országban forgalmazott márkák eladásaiból 2018-ra nyolc, 2019-re tíz, majd 2020-ra tizenkét százalékot tegyenek ki a plug-in és tisztán elektromos járművek. Ennél is kedvezőtlenebb hatással volna a vállalat üzletmenetére az az elképzelés, amely a hagyományos hibrideket (mint amilyen a Prius is), visszaminősítené belsőégésű motorral hajtott járművé.

autowp.ru_toyota_iq_ev_2

„Ezek a korlátozások alapjaiban rengetik meg a Toyota üzleti terveit” – mondta a Reuters hírügynökségnek a vállalat egy vezető beosztású munkatársa. A tervek szerint ugyanis a hagyományos hibridek nem csupán nem járulnának hozzá az előírt százalékpontok teljesítéséhez, de egyenesen levonás járna értük.

A Toyota 2018-tól megkezdi a konnektoros hibridek forgalmazását Kínában, és már tervbe vették egy vagy több tisztán elektromos modell csatarendbe állítását is, ám erre még nem tűztek ki határidőt.

Az elektromos fókusz mellett a flottaszintű üzemanyag-fogyasztást is szigorúan ellenőrzik a kínai hatóságok, így ha megszégyenülve is, de a Priusnak maradnia kell a piacon, mert fontos szerepet játszik az összesített fogyasztás csökkentésében.

A Toyota havi átlagban 100 000 gépkocsit értékesít Kínában; ez éves eladásainak több mint 10 százaléka.