A Volkswagen-csoporthoz tartozó Audi öt évvel ezelőtt vásárolta meg a Ducatit mintegy háromnegyed milliárd euróért, hogy frappáns választ adhasson a motorkerékpár-piacon régóta jelen lévő BMW-nek. Az viszont akkor volt, most pedig most van, és úgy tudni, a VW felkért egy befektetési bankot, hogy készítse elő a márka értékesítését, és keressen potenciális vevőket.
Állítólag a Közel-Keleten érdeklődés mutatkozhat a tavaly 90. évét betöltött sportmárka iránt, meg nem erősített híresztelések egymilliárd eurós vételárat rebesgetnek.
Aligha véletlen, hogy a Ducati eladásának gondolata alig néhány héttel azután került felszínre, hogy Ferdinand Piëch, a cégcsoport egykori vezére eladta Porsche-részvényeit, így mostantól semmilyen köze nincs egykori birodalmához. Úgy tudni, annak idején Piëch személyesen kardoskodott a Ducati megvásárlása mellett.
A Ducati 2016-ban valamivel több mint 55 ezer motort adott el, 1,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A márka védjegye a dezmodromikus szelepvezérlés, amelynél nem csak a szelep nyitását, de a zárását is himba végzi, ami elsősorban nagy fordulatszámon, hirtelen fordulatszám-változásnál (pl. gázelvételnél) jelent előnyt a hagyományos szeleprugós megoldásnál.