A Forma-1-ben évtizedek óta probléma a versenyzők menet közbeni azonosítása, ugyanis a csapatok szeretnék a lehető legnagyobb felületet a reklámozóknak eladhatóan szabadon tartani, a rajtszámok, nevek pedig a lehető legkisebb számokkal-betűkkel szerepelnek az autón.
A helyzetet korábban a gyakran változó sisakfestések is nehezítették, ezt két éve kiiktatta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), most pedig újabb szigorítással a fentieket is kezelni szándékoznak.
A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting a héten új irányelvekről tájékoztatta a csapatokat, a két hét múlva következő Spanyol Nagydíjtól új elvárásoknak kell megfelelni.
Barcelonától az autók orrán jól láthatóan kell elhelyezni a gyártó/csapat logóját, ennek legnagyobb átmérőjénél minimum 25 mm-esnek kell lennie.
A rajtszámoknak szemből (is) jól láthatóan kell szerepelniük, a számjegyeknek e kell érnie a 230 mm-es magasságot, a vonalvastagságnak legalább 40 mm-nek kell lennie, emellett megfelelően kontrasztos színben kell őket felvinni.
A pilóták neveit, vagy azok FIA által használt rövidítéseit (Hamilton – HAM, Vettel – VET, Verstappen – VER stb.) legalább 150 mm-es betűmagassággal, 30 mm-es vonalvastagsággal kell felvinni a kasztnira, szintén elütő, jól kiemelkedő színnel.
Whiting figyelmeztetése szerint Barcelonától az új előírásoknak nem megfelelő autók ügyei a versenybírók elé kerülhetnek, a sportszabályzat megszegése miatt pedig akár a kizárás is lehetséges.