A Ferrari F40-es tulajdonosa éppen a Ferrari főhadiszállására Maranelloba tartott, hogy átvegye legújabb kedvencét, egy LaFerrari Apertát, a stílusos útból azonban igazi rémálom lett. Az F40-es kétség kívül legendává érett mára, olyan autó, amit aligha hirdetnek meg egyszerű hirdetési oldalakon, ilyet már csak neves aukciósházak árverésein lehet megszerezni rettentő sok pénz ellenében.
A szóban forgó példány ráadásul még az F40-esek között is kiemelkedően különleges darab, hiszen 1987-ben készült, ez a ZFFGJ34B000074047-es alvázszámú darab volt a hatodik prototípus, amit a Ferrari gyár épített és sokáig autószalonokon lehetett csak látni. Végül ’92-ben egy privát versenyző vette meg, aki ehhez mérten alakította át, legutoljára 2012-ben váltott tulajdonost, aki visszaalakította az eredeti formájára.
Mai fogalmaink szerint az F40-es messze túl puritán ahhoz, hogy szuperautó legyen. Nem volt benne légkondi, sem elektromos ablak, intelligens összkerékhajtás végképp nem, de még az ajtókat is dróttal kellett kinyitni kilincs hiányában. Cserébe viszont az 1369 kilogrammos gépet egy bivalyerős 2,9 literes V8-as turbómotor közel 480 lóereje mozgatta. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre ügyes váltásokkal 4,7 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 321 km/óra.
Ezzel máris világos, hogy holmi LaFerrari aligha pótolja majd a tulajdonos szívében a szeretett F40-est, mely ráadásul egy aprócska szelete az autózás történelmének. Ha kíváncsi vagy, hogy nézett ki, amikor 5 évvel ezelőtt megvették Monaco-ban, akkor kattints ide!