Négy éve mutatta be a Kapos Járműgyártó és Javító Zrt. a Compacto midibuszt, melyet utazási irodák, sportegyesületek, önkormányzatok igényei alapján fejlesztettek ki. Az Iveco buszok és haszonjárművek forgalmazója, a DanubeTruck elhozta a zsámbéki Busexpóra elhozta a második generációs változatot. Mi  pedig odasétáltunk hozzá, hogy felfedje magát a nagyközönségnek.

Az új Compacto az Iveco Daily 70C17-es alvázára épül, ennek megfelelően az orr rész egy az egyben megegyezik az eredetivel. A 8,8 méter hosszú autóbusz 30 fő szállítására alkalmas, 6-8 fővel többre, mint például egy gyári Iveco Daily. A nagy befogadóképesség az oldalirányban megnövelt karosszériának köszönhető. Ez még nem minden! A megnövelt kocsitest eredményeképpen a második generációs változat 4,5 köbméteres csomagtérrel büszkélkedhet, mely 0,5 köbméterrel nagyobb elődjénél.

A jármű orrában közös nyomócsöves, 170 lóerős dízelmotor dolgozik, mely kipufogógáz-visszavezetéssel (EGR) és SCR-rendszerrel teljesíti az Euro VI-os károsanyag-kibocsátási normákat. A busz tartós lassításáról  a kardántengelyre ható elektromágneses retarder gondoskodik, amely a biztonság fokozása mellett meghosszabbítja a fékrendszer kopó alkatrészeinek élettartamát.

Nagybuszos vonalakkal büszkélkedhet a Compacto hátulja.

Nagybuszos vonalakkal büszkélkedhet a Compacto hátulja.

Az utastér  két, egyenként 800 milliméter széles, távműködtetésű, elektromos mozgatású utasajtón keresztül közelíthető meg. A belső tér felmelegedésének elkerülése érdekében sötétített és hőszigetelt oldalablakokat építettek be, megkönnyítve ezzel a 18 kW-os teljesítményű Webasto légkondicionáló dolgát. A téli időszakban ugyanakkor 9 kW-os fűtőkészülék gondoskodik az utastér kellő felmelegítéséről. Az első oldalablakok, valamint az első utasajtó alsó, illetve felső üvegei fűtőszálasak, így a téli jegesedés sem jelenthet problémát a kilátásban.

Az ideális munkakörnyezet kialakítása érdekében a vezetőtér teljesen független légkondicionálást és nyitható oldalablakokat kapott. Az utastér teljes világítását LED-izzókkal oldották meg, de az oldalsó helyzetjelzők, valamint a csomagér-világítás esetében is takarékos technológiát alkalmaztak. A nagyobb komfort miatt a hátsó tengelyt légrúgókkal látták el, ennek köszönhetően a busz három fokozatban szintezhető.

Olyan, mint egy nagyra nőtt Daily.

Olyan, mint egy nagyra nőtt Daily.

Az utazást beépített audio videorendszer teheti kényelmesebbé, míg az utasok a hordozható elektromos készülékeiket az oldalfali USB-csatlakozókon keresztül tudják tölteni. Az extrafelszerelések között 220 voltos csatlakozó, hűtőszekrény és wifi router is szerepel. A sofőr munkáját pedig tolatássegítő kamera vagy radar segítheti.

A belső tér színvilága, anyagai és felszereltsége is teljes mértékben a megrendelők igényeihez igazítható. A gyártó bízik az új midibusz kedvező fogadtatásában, melynek köszönhetően beindulhat a termelés Kaposvárott.