A Bárdi Autó szakértői szerint a folyamat a tudatos vásárlás erősödését és a megbízható termékek iránti igény növekedését jelzi az autósok körében. Egyre többen ismerik fel, hogy a hibás, rossz minőségű vagy ellenőrizetlen forrásból származó termékválasztás súlyos százezrekbe kerülhet.
Az elmúlt öt évben a cég teljes motorolaj-eladás volumene megduplázódott, ezen belül a prémiumminőségű, szintetikus és félszintetikus kenőanyagok forgalma 90 százalékkal, az olcsóbb ásványi olajoké 10 százalékkal nőtt.
A több mint 20 milliárd forintosra becsült országos közlekedésikenőanyag-piac éves bővülése 10 százalék körüli. A számok arról árulkodnak, hogy fehéredik a motorolaj-kereskedelem, és ugrásszerűen nő a prémium kenőanyagok népszerűsége a hazai autósok körében.
A motorolajat átlagosan 15-20 ezer kilométerenként vagy 1-1,5 évenként mindenképpen le kell cserélni, ami rendszerint 10-25 ezer forintos költséget jelent. Tanácsos az olajcserénél használt olajból mindig tartani egy tartalék flakonnal a kocsiban, mert a legtöbb benzinkúton nem feltétlenül kapható az éppen keresett termék, márpedig ha megjelenik a műszerfalon az alacsony olajszintre figyelmeztető jelzés, azonnal után kell tölteni a kenőanyagot.
Ha nincs ilyen az autónkban, néhány ezer kilométerenként, de átlagos használat mellett is legalább kéthavonta ellenőrizzük az olajszintet. A szükségesnél kevesebb kenőanyag ugyanis gyorsabban melegszik, megég, így a motor és turbó csapágyazásában, dugattyúgyűrűkben, valamint a szelepekben is óriási károk keletkezhetnek, a javítás pedig még egy átlagos autó esetében is százezrekbe kerülhet.