Furfangosak voltak az oroszok, mert már a nyolcvanas években is ezerrel hanyatló nyugatot, a bűnös kapitalizmust olyan autótípusokkal próbálták meghódítani, amelyek sok tekintetben eltértek a KGST-piacra szánt kivitelektől.
GTi-hangulat angoloknak
A luxustól elpuhult fogyasztói társadalmat minden létező extrával meghintett kocka Ladákkal árasztották el, ennek egyik gyöngyszeme az Egyesült Királyságot célzó Lada Riva 1600SLX Sport, ami tulajdonképpen egy „fullos” GTi-hullámot meglovagoló kivitel.
Aki ezt a csomagot megrendelte, valódi hátsókerék-hajtású raligépet kapott a VAz 2107 klasszikus bódéjában, a reklámszöveg szerint 9 másodperces százas gyorsulással, két dupla torkú Weber karburátorral, egyedi vezérműtengellyel, erősebb fékekkel, sportkipufogóval, ráadásul 1 év vagy 50 000 mérföld garanciával.
Forró finn
A finneknél egész népszerű volt a 2107-es (még Kimi Raikkonen is egy ilyennel kezdte a csapatást), de azért a nyugodt északiak elviseltek volna még pár lóerőt. A hiányt a Konela Auto nevű műhely pótolta, ahol született.
1984-1987 között több turbós verzió is született. A feltöltéssel 105-110 lóerősre izmosított motorral 180 km/óra körül alakult a végsebesség, a komfortos utazásról pedig a feljavított zajszigetelés gondoskodott. Ma már ezeket a számokat egy átlagos városi kisautó is hozza, de ha belegondolunk, hogy ez a sportváltozat amúgy elég dögös felnijein 170/70 R13-as abroncsokat hordott, akkor rögtön más megvilágításba kerül a 180 km/órás tempó.