Ha egy ilyen Ford Mustang az első autó, amit meglátsz reggel, akkor tudod, hogy jól indul a nap.
Ha egy ilyen Ford Mustang az első autó, amit meglátsz reggel, akkor tudod, hogy jól indul a nap.
Fotó megosztása:
A finn Rauno Aaltonen szignózta is az apró piros Mini tetejét, hiszen ez egy kiválóan megépített replika az ő versenyautójáról.
A finn Rauno Aaltonen szignózta is az apró piros Mini tetejét, hiszen ez egy kiválóan megépített replika az ő versenyautójáról.
Fotó megosztása:
Bőkezűen mérték a lámpákat
Bőkezűen mérték a lámpákat
Fotó megosztása:
A legelhízottabb klasszikus Mini is kevesebb, mint 700 kiló, de négy dobfékkel időben kell gondolni a megállásra is. Sir Alec Issigonis igazán meghatározó autót alkotott, mely nem csak olcsó volt, hanem méretéhez képest még valószerűtlenül tágas is, a kifejezetten költséghatékony autó később nem csak a hírességek körében lett népszerű, hanem versenyeken is bevetették.
A legelhízottabb klasszikus Mini is kevesebb, mint 700 kiló, de négy dobfékkel időben kell gondolni a megállásra is. Sir Alec Issigonis igazán meghatározó autót alkotott, mely nem csak olcsó volt, hanem méretéhez képest még valószerűtlenül tágas is, a kifejezetten költséghatékony autó később nem csak a hírességek körében lett népszerű, hanem versenyeken is bevetették.
Fotó megosztása:
Csinos lemezelt falú furgon is készült belőle, a választék már a '60-as évektől széles volt.
Csinos lemezelt falú furgon is készült belőle, a választék már a '60-as évektől széles volt.
Fotó megosztása:
Kívánatos a sárga platós Mini, melynek rendszáma lehajtott hátfallal is olvasható marad.
Kívánatos a sárga platós Mini, melynek rendszáma lehajtott hátfallal is olvasható marad.
Fotó megosztása:
Pár nappal a Concours d'Elegance előtt készült el a Bavarian Classics ezzel a piros BMW E30 M3-assal. A szalonállapotúra restaurált darab ráadásul egy Johnny Cecotto Edition, amiből csupán 505 darab készült. Soros, négyhengeres S14-es kódjelű motorja 215 lóerős. Végül a legszebb youngtimerért járó díjat vitte haza.
Pár nappal a Concours d'Elegance előtt készült el a Bavarian Classics ezzel a piros BMW E30 M3-assal. A szalonállapotúra restaurált darab ráadásul egy Johnny Cecotto Edition, amiből csupán 505 darab készült. Soros, négyhengeres S14-es kódjelű motorja 215 lóerős. Végül a legszebb youngtimerért járó díjat vitte haza.
Fotó megosztása:
Elengedhetetlen kelléke a veterános megmozdulásoknak az E24-es cápa. 1976-tól 12 éven át gyártották a 6-os BMW-t, melynek karosszériáját kezdetben a Karmann készítette. A képen szereplő darab M Technik csomagot kapott.
Elengedhetetlen kelléke a veterános megmozdulásoknak az E24-es cápa. 1976-tól 12 éven át gyártották a 6-os BMW-t, melynek karosszériáját kezdetben a Karmann készítette. A képen szereplő darab M Technik csomagot kapott.
Fotó megosztása:
A Maserati Mistralt háromféle sorhatos motorral kínálták az olaszok, ez itt éppen a 3,7 literes verzió. Menetteljesítményei ma is tisztességesek, hiszen kb. 7 másodperc körül gyorsít álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A filigrán mutatót pedig 200 fölé is lökheti a pilóta.
A Maserati Mistralt háromféle sorhatos motorral kínálták az olaszok, ez itt éppen a 3,7 literes verzió. Menetteljesítményei ma is tisztességesek, hiszen kb. 7 másodperc körül gyorsít álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A filigrán mutatót pedig 200 fölé is lökheti a pilóta.
Fotó megosztása:
Elképzelhetetlen lenne a Maserati Mistral a háromküllős fakormány nélkül.
Elképzelhetetlen lenne a Maserati Mistral a háromküllős fakormány nélkül.
Fotó megosztása:
1982-ben mutatkozott be Párizsban a Ferrari 308 GTS Quattrovalvole, melynek neve világosan utal arra, hogy hengerenként négy szelepet kapott a 2,9 literes V8. Pininfarina formatervét még az amerikai előírásoknak megfelelő lökhárítók sem tudták elcsúfítani. Nem véletlen a Robin1-es rendszám, éppen ilyen autót hajtott Tom Selleck is a Magnumban.
1982-ben mutatkozott be Párizsban a Ferrari 308 GTS Quattrovalvole, melynek neve világosan utal arra, hogy hengerenként négy szelepet kapott a 2,9 literes V8. Pininfarina formatervét még az amerikai előírásoknak megfelelő lökhárítók sem tudták elcsúfítani. Nem véletlen a Robin1-es rendszám, éppen ilyen autót hajtott Tom Selleck is a Magnumban.
Fotó megosztása:
Klasszikussá érett a Rosso Corsa pirosa és a bézs párosa. Szemet gyönyörködtető a nyitott kulisszás váltó látványa.
Klasszikussá érett a Rosso Corsa pirosa és a bézs párosa. Szemet gyönyörködtető a nyitott kulisszás váltó látványa.
Fotó megosztása:
A hathengeres motorral hajtott 911 akkora űrt csinált a modellpalettára, hogy szükség volt egy négyhengeres boxerrel szerelt belépőmodellre, ez lett a 912-es.
A hathengeres motorral hajtott 911 akkora űrt csinált a modellpalettára, hogy szükség volt egy négyhengeres boxerrel szerelt belépőmodellre, ez lett a 912-es.
Fotó megosztása:
A 912-es, tehát a belépőmodell 1,6 literes boxerje nagyjából 90 lóerős teljesítményt kínált, ami ma nem tűnik soknak, de lelkesen fogadta a közönség, sokszázezer készült az alapmodellből.
A 912-es, tehát a belépőmodell 1,6 literes boxerje nagyjából 90 lóerős teljesítményt kínált, ami ma nem tűnik soknak, de lelkesen fogadta a közönség, sokszázezer készült az alapmodellből.
Fotó megosztása:
Négyhengeres boxermotor lakik a 912-es farában
Négyhengeres boxermotor lakik a 912-es farában
Fotó megosztása:
Szimmetrikus a C1-es Chevrolet Corvette műszerfala.
Szimmetrikus a C1-es Chevrolet Corvette műszerfala.
Fotó megosztása:
Franciás vonalak jellemzik, pedig a bajorok alkották ezt a kétüléses roadstert a BMW 315-ös alapjaira. A kalandos életű autóval azt szerették volna megmutatni, hogy milyen cifra karosszériaelemeket lehet sorozatban gyártani a '40-es évek felé közeledve.
Franciás vonalak jellemzik, pedig a bajorok alkották ezt a kétüléses roadstert a BMW 315-ös alapjaira. A kalandos életű autóval azt szerették volna megmutatni, hogy milyen cifra karosszériaelemeket lehet sorozatban gyártani a '40-es évek felé közeledve.
Fotó megosztása:
Csodásak a 315-ös BMW műszerei, a kormány csontszínű karimája szinte lebegni látszik a hajszálvékony küllők miatt.
Csodásak a 315-ös BMW műszerei, a kormány csontszínű karimája szinte lebegni látszik a hajszálvékony küllők miatt.
Fotó megosztása:
Technológiai demonstráció volt a cél és a többször átütött keréktakaró lemez erre tökéletesen alkalmas is volt.
Technológiai demonstráció volt a cél és a többször átütött keréktakaró lemez erre tökéletesen alkalmas is volt.
Fotó megosztása:
Alaposan megváltoztatták az autó karakterét az amerikai piacra vonatkozó előírások. A vajszínű SLC nagy lökhárítót és egy dollárért egybe cserélhető lámpákat kapott.
Alaposan megváltoztatták az autó karakterét az amerikai piacra vonatkozó előírások. A vajszínű SLC nagy lökhárítót és egy dollárért egybe cserélhető lámpákat kapott.
Fotó megosztása:
Egyedi megjelenést kölcsönöz a Mercedes SL-nek a küllős felni, a keménytető és a csomagtérfedélre szerelt poggyásztartó hármasa.
Egyedi megjelenést kölcsönöz a Mercedes SL-nek a küllős felni, a keménytető és a csomagtérfedélre szerelt poggyásztartó hármasa.
Fotó megosztása:
Az SLC hosszabb tengelytávval és fix tetővel készült, ettől lett rettentő elegáns kupé a sportos roadsterből.
Az SLC hosszabb tengelytávval és fix tetővel készült, ettől lett rettentő elegáns kupé a sportos roadsterből.
Fotó megosztása:
Az 1963-as Frankfurti autószalonon mutatkozott be a Paul Bracq és Barényi Béla által tervezett W113-as SL Mercedes, mely jellegzetes formájú keménytetejéről kapta a Pagoda nevet. A súlycsökkentés érdekében a gépháztető, a csomagtérfedél és az ajtók is alumíniumból készültek.
Az 1963-as Frankfurti autószalonon mutatkozott be a Paul Bracq és Barényi Béla által tervezett W113-as SL Mercedes, mely jellegzetes formájú keménytetejéről kapta a Pagoda nevet. A súlycsökkentés érdekében a gépháztető, a csomagtérfedél és az ajtók is alumíniumból készültek.
Fotó megosztása:
Nem véletlenül hozta vissza a Mercedes a sötétkék-bézs színvilágot. Végtelenül elegáns.
Nem véletlenül hozta vissza a Mercedes a sötétkék-bézs színvilágot. Végtelenül elegáns.
Fotó megosztása:
Az '50-es évek elején New Yorkban mutatkozott be a 190 SL prototípusa. Motorja 1,9 literes négyhengeres, Solex karburátorral. Teljesítménye 105 lóerő, nyomatéka kicsivel több, mint 140 Nm. Közel 26 ezer darabot gyártottak belőle Stuttgartban.
Az '50-es évek elején New Yorkban mutatkozott be a 190 SL prototípusa. Motorja 1,9 literes négyhengeres, Solex karburátorral. Teljesítménye 105 lóerő, nyomatéka kicsivel több, mint 140 Nm. Közel 26 ezer darabot gyártottak belőle Stuttgartban.
Fotó megosztása:
A hekk elpusztítása, fagyizás és hattyúk etetése mellett igazán hangulatos program veteránok között sétálni a balatonfüredi Tagore sétányon.
A hekk elpusztítása, fagyizás és hattyúk etetése mellett igazán hangulatos program veteránok között sétálni a balatonfüredi Tagore sétányon.
Fotó megosztása:
Messze van a tökéletestől, de ez adja az igazi zamatát ennek a Mercedes-Benz 190 V-nek, melyen az idők folyamán még golyónyomokat is elszórtak, hiszen közben kitört újra egy világháború.
Messze van a tökéletestől, de ez adja az igazi zamatát ennek a Mercedes-Benz 190 V-nek, melyen az idők folyamán még golyónyomokat is elszórtak, hiszen közben kitört újra egy világháború.
Fotó megosztása:
Ma már szinte elképzelhetetlen egy piros luxuslimuzin, pedig roppant stílusos ez a W126-os Mercedes is. A szokatlan színt egy brémai hajóépítő mester választotta 1980-ban a V8-as 500SEL-hez. Aligha volt nála menőbb fazon akkoriban Brémában.
Ma már szinte elképzelhetetlen egy piros luxuslimuzin, pedig roppant stílusos ez a W126-os Mercedes is. A szokatlan színt egy brémai hajóépítő mester választotta 1980-ban a V8-as 500SEL-hez. Aligha volt nála menőbb fazon akkoriban Brémában.
Fotó megosztása:
Tiszteletet parancsoló darab a Mercedes Nürburg. A hangsúlyos, ezüstös orrban nyolc henger sorakozik.
Tiszteletet parancsoló darab a Mercedes Nürburg. A hangsúlyos, ezüstös orrban nyolc henger sorakozik.
Fotó megosztása:
A Német Szövetségi Köztársaság első kancellárja volt Konrad Adenauer, akinek nevéhez kötjük a 300 S-t (W186). Az '50-es években szinte elképzelhetetlen volt ennél magasabb rangú luxusautó.
A Német Szövetségi Köztársaság első kancellárja volt Konrad Adenauer, akinek nevéhez kötjük a 300 S-t (W186). Az '50-es években szinte elképzelhetetlen volt ennél magasabb rangú luxusautó.
Fotó megosztása:
Mezőgazdasági gépek gyártásával foglalkoztak, majd Wikov márkanév alatt kb. 500 autót gyártottak. Gusztusos forma és megbízhatóság jellemezte ezeket az autókat.
Mezőgazdasági gépek gyártásával foglalkoztak, majd Wikov márkanév alatt kb. 500 autót gyártottak. Gusztusos forma és megbízhatóság jellemezte ezeket az autókat.
Fotó megosztása:
Dinamikus orrdísz és meggyőző fellépés, de még a széles választék sem volt elég a márka fennmaradásához.
Dinamikus orrdísz és meggyőző fellépés, de még a széles választék sem volt elég a márka fennmaradásához.
Fotó megosztása:
Családi autóból faragták ezt az apró kétüléses roadstert.
Családi autóból faragták ezt az apró kétüléses roadstert.
Fotó megosztása:
40 lóerős motorok repítették a könnyű autókat.
40 lóerős motorok repítették a könnyű autókat.
Fotó megosztása:
Stílusos kiegészítők
Stílusos kiegészítők
Fotó megosztása:
Elegáns műszerfal
Elegáns műszerfal
Fotó megosztása:
Ezt a sziluettet egyszerűen nem tudta befogadni a közönség a '30-as években, A Chrysler Airflow messze meghaladta korát és ezt érezni is lehetett rajta, mégsem lett siker. Az innováció nem minden, a tervezők megtanulták, hogy a korszak trendjéhez alkalmazkodó formában kell tálalni.
Ezt a sziluettet egyszerűen nem tudta befogadni a közönség a '30-as években, A Chrysler Airflow messze meghaladta korát és ezt érezni is lehetett rajta, mégsem lett siker. Az innováció nem minden, a tervezők megtanulták, hogy a korszak trendjéhez alkalmazkodó formában kell tálalni.
Fotó megosztása:
A pletykák szerint a lámpákat eredetileg a sárvédőkbe szerették volna integrálni, ezt azonban a kor technológiai színvonala nem engedte meg.
A pletykák szerint a lámpákat eredetileg a sárvédőkbe szerették volna integrálni, ezt azonban a kor technológiai színvonala nem engedte meg.
Fotó megosztása:
Az áramvonalas kialakítás és gazdagon használt, klasszikus krómdíszítések igazán eklektikus megjelenést adtak az Airflownak.
Az áramvonalas kialakítás és gazdagon használt, klasszikus krómdíszítések igazán eklektikus megjelenést adtak az Airflownak.
Fotó megosztása:
Csupán négy darab Bugatti Type 57 SC Atlantic készült, de csak három marad fenn a különleges sportkocsiból.
Csupán négy darab Bugatti Type 57 SC Atlantic készült, de csak három marad fenn a különleges sportkocsiból.
Fotó megosztása:
Semmivel össze nem téveszthető a szegecselt karosszéria. A Balatonfüreden kiállított darab ugyan egy filmhez készült replika, de minden részletében tökéletesen hozza az Atlanticot.
Semmivel össze nem téveszthető a szegecselt karosszéria. A Balatonfüreden kiállított darab ugyan egy filmhez készült replika, de minden részletében tökéletesen hozza az Atlanticot.
Fotó megosztása:
Soros, nyolchengeres motort és kompresszort rejtett a hosszú orr.
Soros, nyolchengeres motort és kompresszort rejtett a hosszú orr.
Fotó megosztása:
Sötét bézs bőr és igazi fa borítja az Atlantic kabinját. A kormányt félre lehet dönteni a könnyebb kiszállás érdekében.
Sötét bézs bőr és igazi fa borítja az Atlantic kabinját. A kormányt félre lehet dönteni a könnyebb kiszállás érdekében.
Fotó megosztása:
91 éves ez a Bugatti T40 saját lábán érkezett Győrtől. Az állapota közel sem múzeumi, de ettől csak kívánatosabb lesz a használatra tökéletesen alkalmas sportkocsi, melynek idős tulajdonosa, dr. Helge Hauk nem fél 140 km/órás tempó felett közlekedni vele.
91 éves ez a Bugatti T40 saját lábán érkezett Győrtől. Az állapota közel sem múzeumi, de ettől csak kívánatosabb lesz a használatra tökéletesen alkalmas sportkocsi, melynek idős tulajdonosa, dr. Helge Hauk nem fél 140 km/órás tempó felett közlekedni vele.
Fotó megosztása:
Minden az, aminek látszik. Fából, fémből és bőrből épült az autó. Már az illata is magával ragadó.
Minden az, aminek látszik. Fából, fémből és bőrből épült az autó. Már az illata is magával ragadó.
Fotó megosztása:
Balra egy 1979-es Rolls-Royce Corniche, aminek ideális társaság a sötétkék Rolls-Royce Silver Cloud III Continental Coupe.
Balra egy 1979-es Rolls-Royce Corniche, aminek ideális társaság a sötétkék Rolls-Royce Silver Cloud III Continental Coupe.
Fotó megosztása:
Veteránkiállítás nem létezik a fenséges Rolls-Royce nélkül
Veteránkiállítás nem létezik a fenséges Rolls-Royce nélkül
Fotó megosztása: