A Forma-1 és általában az autóversenyzés viccesebb oldalát feldolgozó WTF1 top10-es összeállítást készített az F1 legfurább, legmeghökkentőbb, legmókásabb okokból történt kieséseiből, lássuk, mik kerültek a top10-be!

Mark Webber, Szingapúri Nagydíj, 2008

A Forma-1 történetének első éjszakai futamát rendezték 2008-ban Szingapúrban, az új körülmények és az új pálya pedig számos meglepetést tartogatott az F1-eseknek. Az egyik legkellemetlenebb meglepetés a Red Bullt érte, ugyanis Mark Webber RB4-esében egyszerűen meghülyült a sebességváltó, feltehetőleg a pálya alatt futó metróvonal okozta interferencia miatt. A jelenség – kevésbé drámai eredménnyel – több más autónál is gondokat okozott, így azóta komolyabb árnyékolást kapnak az autók, amikor Szingapúrban versenyeznek.

webber_szingapur_2010

Gerhard Berger, Portugál Nagydíj, 1993

1993-ra a Forma-1-es autók addig sosem látott műszaki szintre jutottak, a legnagyobb durranás az aktív felfüggesztés volt. A megoldás ugyan óriási előnyt jelentett, de az akkori számítástechnika még nem volt azon a szinten, hogy megbízhatóan is működjön a berendezés.

A bokszutca kijáratának huplis aszfaltját sem tudta helyesen értelmezni a Gerhard Berger F93-asában működő rendszer, ezért a vörös járgány a pályára visszatérve irányíthatatlanul csapódott a szalagkorlátnak.

Christijan Albers, Francia Nagydíj, 2007

A verseny közbeni tankolás mindig is veszélyes üzem volt az F1-ben, olyankor pedig különösen, amikor a csapat vagy a pilóta hibájából a töltés befejezése előtt indult el az autó. Több ilyen esetet is láttunk már, a legemlékezetesebb talán Christijan Albersé volt, aki a csővel együtt hagyta el a bokszutcát Magny-Cours-ban, majd a félreállva kénytelen volt be is fejezni a futamot. Nem sokkal később le is cserélték a holland pilótát.

Johnny Herbert, Olasz Nagydíj, 1998

Míg az előző eset egyértelműen versenyzői hiba volt, ez szerelői baki: Johnny Herbert azért végezte a falban az 1998-as Olasz Nagydíjon, mert az egyik csapattag egy csavarkulcsot felejtett a pilótafülkében, ami szépen lassan a fékpedál alá csúszott. Az angol versenyző teljesen tehetetlen volt, amikor lassítani kellett volna.

Jenson Button, Monacói Nagydíj, 2010

Újabb csúnya szerelői hiba: a bajnoki címvédő és előző évi győztes Button azért búcsúzott két kör után, mert egy feledékeny McLaren-stábtag a rajtrácson nem vette ki a betétet a hűtőnyílásból, a Forma-1-es motor pedig nagyon nem szereti, ha nem tud megfelelően szellőzni.

button_monaco_2010

Gerhard Berger, Olasz Nagydíj, 1995

A Ferrari osztrák hősét 95-ben is a technika ördöge ejtette ki: Michael Schumacher és Damon Hill ütközését követően a Ferrari két autója vezette a versenyt a hazai pályán, de ünneplés helyett sírás lett a vége, amikor előbb a vezető Jean Alesi autójáról leszakadt fedélzeti kamera összetörte a mögötte haladó Berger autójának felfüggesztését, ráadásként pedig nem sokkal a leintés előtt Alesi is kiesett egy rosszul rögzített kerékanya miatt.

Nigel Mansell, Kanadai Nagydíj, 1991

A brit oroszlán csúnyán elszabta: Mansell a Kanadai Nagydíj utolsó körén már annyira a kezében érezte a győzelmet, hogy a hajtűben már közönségnek integetett, de a nagy ünneplésben nem figyelt eléggé a vezetésre, a fordulatszám annyira leesett, hogy leállt alatta a Williams. Az üldöző Nelson Piquet köszönte szépen a megörökölt első helyet, amellyel begyűjtötte pályafutása 23., egyben utolsó futamgyőzelmét.

Hans Heyer, Német Nagydíj, 1977

A pilóta, aki ott sem volt, pontosabban ott sem kellett volna lennie. A Penske német pilótája, Hans Heyer ugyan nem kvalifikált a versenyre, de a rajtnál valamiért ő is a pályára hajtott a bokszutcából. Érdekes módon 8 körig ez nem is tűnt fel senkinek, de a sors azért rendbe tette a dolgokat: a sebességváltó hibája miatt búcsúznia kellett. Heyert utólag ki is zárták a versenyből, amin papíron nem is indult.

Nelsinho Piquet, Szingapúri Nagydíj, 2008

Míg Mark Webberrel a metró babrált ki, Nelsinho Piquet-vel a csapatvezetés és a saját hülyesége végzett a 2008-as Szingapúri Nagydíjon, a brazil pilóta ugyanis Flavio Briatore és Pat Symonds utasítására egyszerűen szándékosan falnak küldte a Renault-ját azért, hogy a csapat ezzel taktikai előnyt szerezzen Fernando Alonsónak, aki meg is nyerte a versenyt.

Piquet-t a következő szezon felénél kirúgták a Renault-tól, ő pedig cserébe kipakolt. Csúnya ügy volt.

piquet_szingapur_2008

Jacques Laffite, Amerikai Nagydíj, 1975

A Williams francia versenyzője mellényúlt, méghozzá szó szerint. Laffite a verseny rajtja előtt a szemcsepp helyett a sisakrostély-tisztító folyadékot vette kézbe, majd nyomta oda, ahová az nagyon nem volt való, az irritáció miatt lehetetlenné vált az indulás. Laffite egyik szeme sírt …és a másik is.

jacques_laffite