A Škoda tulajdonosa, a Volkswagen-csoport idén márciusban írt alá együttműködési szándéknyilatkozatot az indiai Tata Motors-zal. Akkor csak nagy szavak és remények hangoztak el, most viszont úgy tűnik, némi konkrétum is került az ígéretek mögé.
A Times of India napilap úgy tudja, a Tata Motors fejlett moduláris platformjára (AMP) építkezve hozhatnák létre a Škoda kínálatának költséghatékonyabb klónjait a fejlődő piacok számára.
Mivel a hírek szerint az első ilyen modell már 2019-ben piacra kerülhet, nem valószínű, hogy új formatervekkel, illetve új koncepciókkal bíbelődnének a fejlesztők. A változtatásnak kizárólag az olyan modelleknél volna légjogosultsága, amelyeket még nem homologizáltak az adott országban.
Jelenleg a Rapid, Octavia és Superb szedánokból, valamint a Yeti crossoverből áll a márka indiai kínálata; a Kodiaq valamikor kora nyáron érkezik meg a hatalmas piacra. Hatalmas kereslet volna egy kisebb autóra, ám jelen formájában az MQB-padlós Fabiát (képeinken) nem tudnák versenyképes áron kínálni a zsúfolt szegmensben.