A Volkswagen két tisztán elektromos modellel van jelen a magyarországi piacon, az e-UP! kisautóval, valamint az e-Golffal.
Németh Balázs (a Porsche Hungaria márkaigazgatója) jelezte, a márkának sikerült profitálnia az elektromos hajtású gépkocsik vásárlását támogató kétmilliárd forint keretösszegű állami programból: a tavaly október óta rendelkezésre álló forrás segítségével beszerzett gépkocsik 26 százaléka Volkswagen volt.
A piaci erősödéshez hozzájárulhat az autómegosztási szolgáltatást nyújtó budapesti startup vállalkozás sikere is. A Greengo jelenleg 75 e-UP!-pal működik, és már az idén 25 új autóval bővítené járműparkját.
Magyarországon jelenleg öt VW márkakereskedő rendelkezik e-modellek kereskedési jogával, számuk már az idén 10-15-re bővülhet. A jövő év végére a budapestiek mellett várhatóan valamennyi megyeszékhelyen lesz olyan kereskedés, amely forgalmaz elektromos járművet.
A VW 2020-tól már 30 különféle elektromos hajtású modellel lesz jelen a piacon, 2025-re módszeresen elektromossá alakítja termékportfólióját. Akkorra a márka éves eladásának 30 százalékát tehetik ki az elektromos gépkocsik. Ebben nagy szerepet szánnak a 2016-os párizsi autókiállításon bemutatkozó I.D. elektromos autónak, amely később önvezetésre is képes lesz.
A Volkswagen márka 14 ország több mint 50 helyszínén gyártja járműveit, 2016-ban mintegy 5,99 millió gépkocsit állított elő. Jelenleg világszerte 218 ezer dolgozót foglalkoztat, 7700 márkakereskedése pedig 74 ezer embernek ad munkát.