Ami ma forradalmi, az holnapra sablonossá válik: ezt az alapigazságot saját bőrén tapasztalja meg minden autómárka, amely radikálisan újszerű formanyelvet talál ki magának, ám annak második generációs alkalmazása már nem meghökkentő, nem is vonzó, hanem az unalmasba hajlóan elcsépelt lesz.

Nem a Hyundait akarjuk kipécézni, a világ bármely autómárkáját felemlegethetnénk, amely nem tud – vagy inkább nem mer – elszakadni az egyszer bevált megoldásoktól. Sőt, a koreai márka a jelek szerint igenis hajlandó volt tovább lépni a hatszögletű hűtőrácson.

Más kérdés, hogy ma már önmagában a megbolondított fényszóró-elrendezés (soha nem feledünk, Fiat Multipla!) is kevés ahhoz, hogy emlékezzenek egy autóra az emberek, de a Nissan, a Citroen és a Jeep után a Hyundai mintha mégis képes lett volna egyedi módon értelmezni a felcserélt helyzetjelzők és reflektorok trükkjét.

Vagy persze az is lehet, hogy egy kitalált szörnyet fotózott le a szemfüles portugál autórajongó, amely a reklámban csupán elrettentő példaként szerepel majd, és a valódi Hyundai Kona – az i30 padlólemezére épülő, később elektromos hajtáslánccal is piacra lépő crossover – ennél unalmasabban fog kinézni. A modell koreai premierje idén nyáron lesz, majd akkor kiderül.