Ha valaki hajlandó 1,48 millió dollárt, azaz durván 420 millió forintot kicsengetni egy előzmények nélküli gyártó legelső próbálkozásáért, joggal várja el, hogy az autó – konkrétan a Nio EP9 – a maga műfajában minden téren a legjobb legyen a világon.
Ezért a magát globális start-upként emlegető, amerikai, kínai és európai központokkal rendelkező Nio fogta csúcsmodelljét, a kizárólag rendelésre készülő, 1360 lóerős, 313 km/óra végsebességű, álló helyzetből 200 km/órára 7,1 mp alatt gyorsuló (a McLaren 720S-nek 7,8 mp kell ugyanehhez) EP9-est, és körbezavarta a Nordschleifén.
Nem egyszer, hanem kétszer. Amikor ugyanis tavaly ősszel először próbálkoztak, vacak volt az idő. Így is összejött az új villanyautós csúcs – 7 perc 5,12 mp -, de elégedetlenek voltak az eredménnyel, ezért tegnap ismét nekifutottak, és közel 20 másodpercet javítottak: mostantól tehát további értesítésig 6 perc 45,9 másodperc az elektromos autók rekordja.
Ez egyébként nem csak az elektromos meghajtású, de úgy általában minden szériagyártású autónál jobb érték: a brutális Radical SR8LM például 6’48”-at futott itt még 2009-ben, de a Lamborghini Huracan Performante (6’52”) és a Porsche 918 Spyder (6’57”) is lassabb nála. Vagy ez, vagy érvénytelen volt a mérés, és a Nio emberei tévedek / hazudtak. Mindenesetre ezek után aligha okoz majd problémát eladniuk az EP9 második, tízdarabos szériáját, amelynek gyártását idén jelentették be.